اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد اسلامی رودبار خبرداد

برگزاری مراسم عصری با شعر فاطمی در رودبار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار از برگزاری مراسم عصری با شعر فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه در این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم عصری با شعر فاطمی در رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، غلامرضا دولتی صبح امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان اظهار کرد: مراسم عصری با شعر فاطمی به مناسبت یادبود شاعر دلسوخته اهل بیت مرحوم حجت‌الاسلام منصور مردانی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم عصر روز دوشنبه چهارم اردیبهشت جاری با حضور شاعران توانمند رودبار و گیلان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) منجیل برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به معرفی شخصیت مرحوم مردانی، گفت: مرحوم حجت‌الاسلام منصور مردانی در سال 1319 شمسی در یکی از روستاهای منطقه طارم سفلی چشم به جهان گشود و از شش تا 12 سالگی در محضر پدر بزرگوارش به تحصیل و فراگیری قرآن پرداخت و قرآن، تاریخ معجم، جوهری و چند کتاب دیگر را نزد پدر فرا گرفت و برای تکمیل علوم حوزوی در سال 1332 راهی حوزه علمیه شد.

وی، ادامه داد: مرحوم مردانی در سال 1348 به منجیل مهاجرت کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت عقیدتی‌سیاسی در نیروی انتظامی را پذیرفت و حضور در دفاع مقدس و ترویج تفکر انقلاب اسلامی در منطقه از دیگر خدمات مرحوم مردانی در شهرستان رودبار است.  

دولتی، با بیان اینکه مرحوم مردانی در سرودن اشعار فارسی و آذری مهارت داشت، یادآور شد: پنج جلد کتاب شعر از ایشان با نام «ره توشه شب زنده‌داران» (مناجات)، لاله‌های جاوید (به زبان آذری)، حماسه جاوید و نغمه‌های جاوید در مدح و ثنای اهل بیت (ع) و پیامبر اسلام (ص) و «خزان در بهار» در سوگ قربانیان زلزله سال 69 رودبار منتشر شده است.

وی، با قدردانی از فعالیت هنرمندان متعهد رودبار در سال گذشته ابراز کرد: همکاری و تعامل انجمن‌ها با یکدیگر در خلق آثار هنرمندانه تاثیرگذار است.

رئیس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی رودبار، خاطرنشان کرد: انجمن‌ها و گروه‌های هنری باید مانند قطعات یک پازل بزرگ باشند که مجموعه آنها تصویر تمام نمای فرهنگ و هنر شهرستان رودبار است.

وی، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری را از اهداف و برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار برشمرد و یادآور شد: هنرمندان رودباری برای خلق آثار هنری و ماندگار اهداف و برنامه‌های منسجمی را در دستور کار دارند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول