اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌های کرج خبر داد

فاصله هر شهروند کرجی تا فضای سبز فقط 10 دقیقه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: طرحی در دست اجرا داریم که با اجرای کامل آن فاصله هر شهروند تا نخستین پارک به 10 دقیقه کاهش می‌یابد.

فاصله هر شهروند کرجی تا فضای سبز فقط 10 دقیقه

عباس زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مرکز استان البرز در سال‌های پیش به ‌عنوان یکی از شهرهای سبز کشور مشهور و معروف بود.

وی با اشاره به فاصله نزدیک کرج با پایتخت گفت: در دوران گذشته مردم پایتخت برای گذراندن یک روز تعطیل به شهرستان کرج سفری کوتاه‌مدت داشته و از فضای سبز و آب و هوای مناسب این منطقه استفاده می‌کردند.

* تخریب باغ‌های کرج با گسترش شهرنشینی

این مسئول در شهرداری کرج به کاهش فضای سبز این شهرستان و تخریب باغ‌های کرج به ویژه باغ‌های سیب گفت: فضاهای سبز و باغات بسیاری با گسترش شهرنشینی و توسعه کرج از بین رفته و تخریب شده است.

زارع خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی چند سال اخیر مدیریت شهرداری کرج با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی طرح توسعه فضاهای سبز این شهرستان را در اولویت کاری خود قرار داد.

وی افزود: هم‌اکنون سرانه فضای سبز کرج در حد مطلوبی است و از بسیاری از شهرها و مراکز استان‌های کشور وضعیت بهتری داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج متذکر شد: البته این موقعیت تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد و به همین دلیل طرح‌های توسعه فضای سبز و کمربند سبز کرج را اجرا کرده‌ایم.

زارع گفت: یکی از طرح‌های ما کاهش فاصله شهروندان با پارک‌ها و فضاهای سبز است.

* بودجه 400 میلیارد ریالی برای توسعه پارک‌های کرج

وی اظهار داشت: پس از تکمیل و اجرای این طرح هر شهروند کرجی وقتی از خانه خود خارج می‌شود، باید تا نزدیک‌ترین پارک تنها 10 دقیقه فاصله داشته باشد.

زارع تصریح کرد:‌ خوش‌بختانه شورای شهر و اعضای آن به همراه معاونت‌های مختلف شهرداری همکاری خوبی برای اجرا و تکمیل این طرح با ما دارند.

وی افزود: به‌عنوان نمونه بودجه 400 میلیارد ریالی را تنها برای امسال و برای اجرای بخش‌هایی از این طرح که مربوط به توسعه و تجهیز پارک‌ها و فضاهای سبز فعلی بوده، از سوی شورای شهر و مدیریت شهرداری اختصاص یافته است.

وی در پایان تأکید کرد: البته برای اجرای نهایی طرح فوق نیازمند همکاری بیش‌تر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی کرج و استان البرز هستیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول