اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

مشکل فضای سبز در اردبیل لاینحل باقی‌مانده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر اردبیل گفت: حل مشکل فضای سبز در اردبیل سال‌ها است علی‌رغم تذکرات و تاکیدات فراوان لاینحل باقی‌مانده است.

مشکل فضای سبز در اردبیل لاینحل باقی‌مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی عصر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: چهره شهر اردبیل علی‌رغم برخی ادعاها و کارهای انجام شده هنوز چهره شاداب، قابل قبول و مورد پسند اهالی، گردشگران و مسافران نیست و سال‌ها است شهر اردبیل از مشکل زیباسازی و توسعه‌نیافتگی فضای سبز رنج می‌برد.

وی تصریح کرد:‌ در یک حرکت مستمر ما همه ساله در فصل بهار آن هم در یک موقعیت نامناسب اقدام به کشت گل رز و یا بنفشه می‌کنیم در حالی که بعد از گذشت چند روز این بوته گل‌ها یا خراب می‌شود و یا مورد بی‌مهری و بی‌توجهی از سوی مردم شده و چندان به زیبایی و جلوه با طراوت شهر اثری نمی‌گذارد.

دباغ‌عبداللهی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد با توجه به شرایط آب و هوایی به کشت متنوع گل‌ها، بوته‌ها و برخی کاشتنی‌های مناسب روی آوریم و با الگوگیری از سایر مراکز استان‌ها بتوانیم اردبیل را در همان اوایل بهار سرسبز، آراسته به گل‌های زیبا و معطر و لطیف کنیم.

این مسئول به تأخیر به وجود آمده در شروع رنگ‌آمیزی‌ها، جداول و برخی اقدامات دیگر از شهرداری خواست از همین آغازین روزهای فصل بهار این فعالیت‌ها را آغاز کند تا فصل حضور گردشگران همه چیز مهیای بهره‌برداری آنها شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در رنگ‌آمیزی نیز باید متناسب با موقعیت‌ها و فضاها از رنگ‌های گرم، تیز یا سرد استفاده کنیم تا مبادا با روی آوردن به رنگ‌های سرد خیابان‌ها را بسته، محدود و بسیار نازیبا جلوه دهیم.

به گزارش فارس، عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: نباید تنها به رنگ‌های آبی آسمانی یا سفید و زرد اکتفا کنیم بلکه بهره‌گیری از رنگ‌های مختلف و تنوع رنگ‌آمیزی سبب می‌شود تا چهره شهر نیز متفاوت‌تر باشد.

دباغ‌عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه به مجتمع تفریحی، توریستی شورابیل را به ویژه در ایام حضور گردشگران با هدف جمع‌آوری زباله، رنگ‌آمیزی مناسب، رسیدگی به فضای سبز، گل‌کاری‌های مناسب را خاطر نشان کرد و گفت: گاه شروع دیرهنگام این اقدامات نه تنها سیمای شهری را زیبا و مناسب نمی‌کند بلکه سبب می‌شود تا با شروع فصل پاییز و زمستان مردم نتوانند از زیبایی‌ها و لطافت خاص کاشت گل‌ها و بوته‌ها و گیاهان مختلف استفاده کنند.

وی خواستار برگزاری یک نشست تخصصی در زمینه توسعه فضای سبز و آسفالت و همچنین رنگ‌آمیزی با شهرداری و متولیان امر شد و افزود: ما در حد توان باید به مردم وعده دهیم و از همین حالا کف‌سازی پارک‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، لکه‌گیری آسفالت و توسعه فضای سبز را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول