اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

سرانه فضای سبز در اردبیل 6 متر مربع است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر اردبیل شش متر مربع است که برای رسیدن به حد مطلوب 12 متر مربع تلاش و پیگیری‌های مستمر و همچنین برنامه‌ریزی‌های مناسب آغاز شده است.

سرانه فضای سبز در اردبیل 6 متر مربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل صدیف بدری ظهر امروز در جریان بازدید از عملیات اجرایی فاز دوم پارک بهشت گمشده شورابیل اظهار داشت: برای رسیدن به حد مطلوب در توسعه فضای سبز نیازمند احداث 300 هکتار فضای سبز جدید در شهر اردبیل هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به درخت و فضای سبز در زندگی و سلامت انسان‌ها افزود: ما در روز درختکاری یکی از اقدامات اساسی خود را آغاز کردیم تا در یک بسیج همگانی بتوانیم بخش عظیمی از شهرک‌ها و عرصه‌های قابل دسترس را به توسعه درختکاری و محیط زیست اختصاص دهیم.

بدری هرگونه بی‌اعتنایی به منابع طبیعی و فضاهای سبز شهری را مردود اعلام کرد و ادامه داد:‌ امروز مردم مؤثرترین نقش را در احیای فضای سبز شهرمان بر عهده دارند و ضرورت دارد در عین توجه به ایجاد فضای سبز جدید مراقبت‌ها بیشتر نهادینه شود.

این مسئول در تشریح برنامه‌های امسال شهرداری در راستای افزایش فضای سبز شهر اردبیل تصریح کرد: چمن‌کاری تپه میراشرف و سربندی جاده مغان از اهم این برنامه‌ها است که تلاش می‌کنیم تا محیط با نشاط شهری را افزایش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود به آثار مناسب اجرای طرح استقبال از بهار و فعالیت مستمر شهرداری در ایام تعطیلات نوروزی در ارایه سرویس‌دهی به هموطنان و مسافران و گردشگران خاطر نشان کرد: ما روزانه با رفت و روب و تمیز کردن فضاهای مختلف و همچنین دایر کردن سفره‌های هفت سین در پنج میدان اصلی شهر و همچنین نوسازی پرچم‌ها و نصب بنرهای متنوع در تبریک‌گویی ایام عید سعی کردیم چهره متفاوت‌تری به شهر ببخشیم و در ایام بارش نیز سعی شد به سرعت برف‌روبی‌ها و تمیزکاری‌ها انجام شود تا مسافران و گردشگران نوروزی با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش فارس، شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود به نزدیکی روز طبیعت نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ برای این روز پارک‌ها و فضاهای سبز شهری مهیا شده است تا هموطنانی که قصد ماندن در شهر و استفاده از این منابع را دارند، بتوانند از پارک‌ها و فضاهای سبز استفاده کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد فرزندان و کودکان و نوجوانان خود را با رفتارهای درست و شایسته با طبیعت و برخورد صحیح با درختان و منابع دیگر آشنا کرده و از پخش کردن زباله‌ها جلوگیری کنند چرا که در این روز در اکثر پارک‌ها و میادین شهر کیسه‌های پارچه‌ای توزیع می‌شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول