اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

تحقق شعار امسال تغییر اقتصاد واسطه‌گری به اقتصاد تولیدی است

خبرگزاری فارس: سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای تحقق شعار امسال باید روش خود را از اقتصاد تولید به سمت اقتصاد واسطه‌گری جایگزین کرد چرا که کشور ایران به سمت اقتصاد واسطه‌گرایی گرایش داشته، اما رویکرد مردم به سمت کالاهای ایرانی است و نباید این اعتماد از بین برود.

تحقق شعار امسال تغییر اقتصاد واسطه‌گری به اقتصاد تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی امروز در سومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید به حمایت از شعار امسال در حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: زمانی کالایی مورد توجه قرار می‌گیرد که از کیفیت بالا و در عین حال از قیمت پایینی برخوردار باشد و عملیاتی شدن شعار امسال در حمایت از تولید و سرمایه داخلی در صورتی محقق می‌شود که کالاهایی با کیفیت و ارزان به مردم عرضه شود.

وی با تأکید به اینکه این موضوع در پرتو کار بیش‌تر محقق می‌شود، افزود: شهروندان وقتی کالای با کیفیت را با قیمت ارزان‌تر خریداری کنند دیگر تمایلی به دادن هزینه مضاعف برای کالای بدون کیفیت و گران نیستند اما باید این کار بیش‌تر و تولید و قیمت براساس مقوله مشخص باشد.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کشور تولیدکنندگان بسیار خوبی وجود دارند که نفوذ برخی از تولیدکنندگان خارجی با استفاده از رانت به فضای تولید کشور منجر به ورود محصولات بدون کیفیت به بازار شده که در عمل به تولیدکنندگان ضرر وارد می‌کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد ورود کالاهای بدون کیفیت مورد توجه قرار گیرد، مسئولان دولتی هستند که مجوز ورود این تولیدات را به داخل کشور می‌دهند که باید با نظارت بیشتر در این قضیه جلوی ورود کالاهای بی‌کیفیت را بگیرند.

قربانی اضافه کرد: کسانی باید وارد بازار تولید و صحنه صادرات شوند که برای محصولات خود خریدار داشته باشند چرا که رویکرد محصولات صادراتی باید شرایط رقابت با سایر محصولات خارجی را داشته و مشخصه صادراتی بودن را در بازار رقابت کسب کند.

وی با اشاره به اینکه رقابت و کیفیت برتر زمینه نخست صادرات است، بیان داشت: در کشور چین شعار تولید برای صادرات سرلوحه کار آنها قرار دارد و همه تولیدات آنها به قصد صادرات است و تولید محصولات را براساس نیاز مشتری تولید می‌کنند.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تغییر در ارزش‌های مصرف از مقوله‌های مهم دیگری است که در کالاهای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد و ایرانیان باید روش خود را از اقتصاد تولید به سمت اقتصاد واسطه‌گری جایگزین کنند و این در حالی است که کشور ایران به سمت اقتصاد واسطه‌گرایی گرایش داشته است و رویکرد مردم به سمت کالاهای ایرانی است و نباید این اعتماد از بین برود.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود در حوزه مدیریت شهری با افزایش کار کارشناسی شناخت را به سمت تحقق این نیاز به افزایش تولید داخلی سوق داد.

قربانی هم‌چنین در بخشی از صحبت‌های خود به هفته اصفهان اشاره کرد و گفت: گرامیداشت روز اصفهان نباید در طول یک هفته و یک روز به نام اصفهان باشد بلکه جلوه‌های شهر اصفهان باید در طول سال مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: با کمی دقت متوجه می‌شویم که نام‌گذاری اصفهان به عنوان نصف‌جهان چندان بی‌مورد نیست چرا که آثار فرهنگی و غنی شهری همانند اصفهان با پیشینه تاریخی گسترده با کلیسایی هم‌چون نوتردام در اروپا که بسیار مورد توجه و از پیشینه درستی برخوردار نیست قابل قیاس نیست.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید به اینکه اصفهان دارای سرمایه‌های معنوی فراوانی است، بیان داشت: در میراث معنوی هیچ چیز قابل ارائه نداشته‌ایم در حالیکه آداب و رسوم، گویش و لهجه اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید رشته‌ای به عنوان اصفهان‌شناسی داشته باشند، اظهار داشت: رسانه‌های تأثیرگذاری هم‌چون صدا و سیما و نیز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید روی این قضیه بیش‌تر کار کنند.

قربانی با طرح این سؤال که برای توسعه هنر در اصفهان چه کاری کرده‌ایم، گفت: همه ما به نوعی در حفظ این میراث مسئولیت داریم و باید توانمندی خود را به حدی بالا ببریم که بتوان صنایع دستی‌های جدیدی را عرضه کنیم.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر هم در این قضیه دخیل هستند و در مباحث شهری، مهندسی و شهرسازی شهرداری مسئولیت دارند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول