اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای گسترش همکاری‌ها و توسعه روابط

هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی وارد پایتخت بلاروس شد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی که در رأس هیئت اقتصادی و تجاری از استان آذربایجان‌شرقی در بلاروس به سر می‌برد، در پایتخت این کشور با استاندار و مقامات استان مینسک دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی وارد پایتخت بلاروس شد

به گزارش خبرگزاری فاس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی زمینه‌های همکاری ایران و بلاروس را خوب و مساعد توصیف کرد و از آمادگی مجموعه‌های تولیدی و صنعتی و فعالان اقتصادی استان برای گسترش روابط خبر داد.

وی با اشاره به انگیزه بالای دو طرف برای توسعه روابط خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر شروع خوبی را برای افزایش همکاری‌های آذربایجان‌شرقی با بلاروس رقم بزند و زمینه را برای توسعه روابط و افزایش رفت و آمدها فراهم کند.

در این دیدار که معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، دو طرف با برشمردن توانمندی‌های دو کشور در زمینه‌های کشاورزی، دارویی و فناوری‌های جدید، بر لزوم تهیه نقشه راه مشترک در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند.

هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی همچنین دیروز و امروز از توانمندی‌های استان مینسک بازدید کرد.

هیئت اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی به استان مگلیف بلاروس می‌رود و طرفین در چارچوب همکاری‌های استانی ضمن گفت‌وگوهای دو جانبه و آشنایی با توانمندی‌های یکدیگر، طی همایشی اقتصادی به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

استان‌های آذربایجان‌شرقی و مگلیف با امضای یک تفاهمنامه اقدام به برقراری روابط اقتصادی با یکدیگر خواهند کرد و با انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین مراکز دو استان (مگلیف و تبریز) سایر فعالیت‌های خود را سازماندهی می‌کنند.

هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی متشکل از تعدادی از مقامات استانی، صاحبان صنایع و تجار بخش خصوصی روز دوشنبه پس از اقامت دو روزه در گرجستان وارد مینسک پایتخت بلاروس شد و در فرودگاه مورد استقبال سفیر ایران در بلاروس و معاون استاندار مگلیف قرار گرفت.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول