اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لزوم توجه به حوزه‌های مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه

توسعه حوزه‌های مشترک انرژی اولویت نخست اقتصاد ایران

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت نخست اقتصاد ایران باید توسعه میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه باشد چرا که همسایگان ایران در حوزه فعالیت چشم‌گیری دارند.

توسعه حوزه‌های مشترک انرژی اولویت نخست اقتصاد ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات دوره نخست بیش از 12 درصد در کل استان و 11 درصد در شهرستان‌ها افزایش داشته است، اظهار داشت: حضور مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کل 15 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیش‌ترین فشارها و تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی و نیز تبلیغات رسانه‌ای حول محور عدم حضور مردم بود و این در حالی صورت گرفت که مردم با حضور و مشارکت بالای خود رأی مجددی بر تأیید همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی داده و 64 درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل با حضور پر شور مردم در انتخابات سطح خود را ارتقاء داده و این امر یک تکیه‌گاه برای مسئولان نظام شد که با قدرت و اقتدار بیشتر در مذاکرات هسته‌ای حضور به هم رسانند.

وی با اشاره به آخرین تحولات سیاسی کشور و سفر رئیس جمهور به جنوب کشور و جزیره ابوموسی که سبب جنجال رسانه‌ای اماراتی‌ها شد، گفت: طرح این موضوع با تحریک برخی از کشورهای غربی و لابی‌های صهیونیستی صورت گرفت.

فولادگر ادامه داد: طی دو ماه آینده رئیس و هیئت‌ رئیسه دور جدید مجلس شورای اسلامی نیز مشخص می‌شوند و پس از آن کشور وارد فضای رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری می‌شود و سالی پر تلاش در عرصه سیاسی پیش رو دارد.

وی با اشاره به شعار سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب گفت: این شعار در همه ابعاد کاربرد دارد چنانکه شعار امسال ادامه جهاد اقتصادی و هاکی از دغدغه رهبری از وجود مسائل و مشکلات سال‌های اخیر در بخش اقتصادی است.

رئیس کمسیون اصل 44 قانون اساسی ادامه داد: براساس آمارهای جهانی، کشور ایران در بحث علمی و فناوری در رده کشورهای توسعه یافته در منطقه قرار دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به وجود برخی از پروژه‌های کوچک بیان داشت: نباید با تمرکز بر پروژه‌های کوچک از انجام پروژه‌های بزرگ و در سطح ملی غافل ماند چرا که همین صنایع بزرگ می‌تواند زمینه ایجاد شغل و توسعه صنایع کوچک را فراهم کند.

فولادگر با اشاره به وجود منابع عظیم نفت و گاز در کشور گفت: دومین کشور نفتی جهان و چهارمین کشور در زمینه گاز هستیم که در مجموع ایران در رتبه دوم تا سوم در این دو منبع قرار دارد.

وی هم‌چنین مخازن و حوزه‌های مشترک نفتی و گازی با سایر کشورها را از جمله حوزه‌های نیازمند توجه دانست و گفت: کشور ایران منابع مشترک گازی در عسلویه و نیز منابع مشترک نفتی در جنوب منطقه خلیج فارس با کشورهای همسایه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه‌های مشترک نفتی و گازی ایران با برخی کشورهای همسایه به ویژه در حاشیه خلیج فارس که سال‌هاست مورد بهره‌برداری بی‌رویه آنان قرار گرفته‌اند، گفت: اولویت نخست کار در حوزه صنعت نفت باید در حوزه‌های مشترک نفت و گاز باشد چرا که رقبای ایران در این زمینه فعال‌تر هستند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به تورم موجود در کشور اشاره و تصریح کرد: تمام صاحب‌نظران اقتصادی حمایت از تولید را بهترین روش برای مقابله با تورم و جذب نقدینگی می‌دانند.

فولادگر جذب نقدینگی و تولید مولدهای سرآمد را راه مقابله با تحریم‌ها و تقویت تولید ملی دانست و گفت: استفاده از تحریم‌ها و تهدیدات دشمن می‌تواند به فرصت تبدیل شود، چنانکه تولید بیش از 90 درصد از نیازمندهای صنایع نظامی در داخل ایران حاصل همین تحریم‌ها است.

وی اضافه کرد: با حمایت از تولیدات داخلی سبب کاهش قاچاق کالا و افزایش جذب سرمایه می‌شود چنانکه حمایت از تولید در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و در راستای جهاد اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در جذب و حمایت از تولیدات داخلی باید از سرمایه‌گذار حمایت و امنیت سرمایه‌دار تأمین شود.

وی ادامه داد: تعریف اشتغال در مکتب اقتصادی ما باید به نحوی باشد که از کار، کارفرما و از حاکمیت حمایت شود و حاکمیت دولت در برنامه چهارم و پنجم رعایت و کار و کارگر مورد توجه باشند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول