اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد

راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد در روستاهای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی‌ و حرفه‌ای با محوریت اشتغال در روستاهای این استان خبر داد.

راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد در روستاهای گیلان

رسول شمشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای کارجویان شهری و روستایی توسعه می‌یابد، اظهار کرد: توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از برنامه‌های مهم است.

وی، با بیان اینکه ‌هم‌اکنون 850 آموزشگاه آزاد در گیلان فعالیت دارند، تصریح کرد: این آموزشگاه‌ها در 230 حرفه جدا از 550 آموزش دولتی به مردم آموزش می‌دهند و زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

این مسئول، از راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد در سطح روستاهای استان در سال جاری خبر داد و افزود: در سطح دهیاری‌ها این آموزشگاه‌ها با محوریت اشتغال ایجاد می‌‌شوند.

وی، با موثر خواندن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اذعان کرد: کارجویان شهری و روستایی آموزش‌هایی را می‌گذرانند و کسانی نیز برای ارتقای مهارت و افزایش بهره‌وری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را طی می‌کنند.

شمشادی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای برای افراد بی‌بضاعت، ندامتگاه‌ها و بهزیستی داده می‌شود و بخشی از آموزش‌های این سازمان برای افرادی است که دیپلم کاردانش دارند.

وی، با اشاره به اینکه سال گذشته 750 نفر مخاطب کاردانش در فنی و حرفه‌ای بودند، خاطرنشان کرد: افراد در این آموزش‌ها اخلاق حرفه‌ای و استاندارد آموزش را یاد می‌گیرند و تجهیزات 50 تا 60 درصد در اختیار کارآموزان گذاشته می‌‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان یادآور شد: سال گذشته هفت رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی برای ارتقای مهارت برگزار شد و مدارک این رشته‌ها از طرف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

وی، رشته‌های کاردانی را شامل ماشین‌ابزار، برق صنعتی و ابزار دقیق عنوان کرد و افزود: در رشته کارشناسی نیز جوشکاری آموزش داده می‌شود.

شمشادی، بهره‌وری منابع انسانی، افزایش کارایی و اثربخشی را از جمله اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و متذکر شد: کسانی که از این آموزش‌ها گواهینامه می‌گیرند طبق استانداردهای آموزشی در کارگاه آموزش و مواد مصرفی و تجهیزات توانستند به مهارت لازم دست یابند.

به گفته وی، در گیلان 73 حرفه وجود دارد که 34 حرفه متمرکز استانی است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول