اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک

6 طرح ترانزیتی در چابهار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: شش طرح از پروژه‌های ترانزیتی در دست اقدام منطقه آزاد چابهار در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

6 طرح ترانزیتی در چابهار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، برنامه‌ها و طرح‌های در دست اقدام با توجه به ظرفیت‌ها و موهبت‌های قانونی در زمینه تعالی و پیشرفت منطقه از طریق تسهیل فعالیت‌های تجاری ـ اقتصادی گام‌های جدی نیز در راستای شکل‌گیری اهداف منتج به رشد منطقه آزاد چابهار برداشته شده است.

این گزارش می‌افزاید: خط کشتیرانی مستقیم چابهار ـ سنگاپور، راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم چابهارـ عمان، راه‌اندازی خط ترانزیت کالاها به افغانستان و کشورهای CIS، صادرات مجدد کالاهای کشورهای همسایه از جمله میوه‌های گرمسیری پاکستان، پنبه ازبکستان و انار افغانستان با ایجاد امکانات برای دپوی کالاهای مذکور و صادرات کالاهای معدنی استان به خارج کشور، راه‌اندازی پایانه صادرات آبزیان و فرآورده‌های شیلاتی با توجه به قابلیت صید و صیادی منطقه در بخش ماهیان تجاری و راه‌اندازی سایت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و شناورهای عبوری از مسیر اقیانوس هند و دریای عمان که در حال حاضر کشتی‌ها با طی مسافت زیادی برای انجام این عملیات به فجیره می‌روند از جمله این طرح‌ها است.

بر پایه این گزارش وجود تسهیلات و بهره‌گیری از امکانات منطقه آزاد چابهار برای تجار و سرمایه‌گذاران در همه زمینه‌ها، زمینه‌ساز حضور فعالان اقتصادی و تحول اساسی در منطقه آزاد چابهار است.

منطقه آزاد چابهار به دلیل داشتن بندر و اسکله‌های فعال، نیروی کار فراوان و ارزان دارای مزیت‌های ویژه‌ای است.

مسیر چابهار به دلیل موقعیت ویژه ساحل لنگرگاهی و توپوگرافی بهترین شاهراه تردد کشورهای CIS و جذب سرمایه‌گذاران و در نهایت تبدیل شدن به یک مگاپورت و هاب منطقه‌ای است که در مسیر کریدور شمال به جنوب این بندر را دارای بهترین مزیت و موقعیت بسیار ویژه‌ای در کل کشور کرده است.

چابهار با دارا بودن 300 کیلومتر ساحل آبی در حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

انتهای پیام/صا30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول