اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

رابطه با آمریکا با منافع ملی و مصالح کشور سازگار نیست

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سیاسی گفت: در شرایط کنونی که سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر سلطه‏جویی است، برقراری رابطه با آمریکا با منافع ملی و مصالح کشور سازگار نیست.

رابطه با آمریکا با منافع ملی و مصالح کشور سازگار نیست

علی معصومی امروز در حاشیه جلسه صالحین بسیج امام موسی‌کاظم(ع) در شاهرود در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار داشت: بنای آمریکا بر مداخله در امور داخلی ایران بوده و عزم او بر نابودی انقلاب اسلامی ایران استوار است.

وی افزود: برقراری روابط سیاسی با سایر کشورها باید با اصول سیاست خارجی کشور که در قانون اساسی منعکس بوده و الهام گرفته از قوانین اصیل اسلامی است، منطبق باشد.

معصومی با اشاره به آیه "لن یجعل‏اللّه‏ للکافرین علی المؤمنین سبیلاً" تصریح کرد: خداوند سلطه کافران را بر مسلمانان مجاز نمی‏داند، بنابراین مسلمانان باید با هر گونه سلطه خارجی مقابله کرده و استقلال کامل خود را در عرصه سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی حفظ کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اصل 152 قانون اساسی ایران گفت: این اصل قانون اساسی می‏گوید که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران براساس نفی هر گونه سلطه‏جویی و سلطه‏پذیری، حفظ استقلال همه‌جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‏های سلطه‏گر و روابط صلح‏آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار است.

وی ادامه داد: بنابراین مسئولان نظام موظف به در نظر گرفتن اصول قانون اساسی و تنظیم روابط با دیگر کشورها بر مبنای این اصل هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بین ایران و آمریکا رابطه‏ای برقرار نمی‏شود، بیان داشت: میان ایران و آمریکا دیواری از بی‏اعتمادی وجود دارد که مسئول مستقیم آن، آمریکاست.

معصومی تصریح کرد: آمریکا با بکارگیری انواع روش‏های استعمارگرانه و تهدیدآمیز پس از پیروزی انقلاب نظیر حمله طبس، کودتای نوژه، محاصره اقتصادی، حمایت از تجزیه‏طلبی، اعمال فشارهای خارجی، تضعیف توان ملی، و اعمال تحریم‏های گسترده، دیوار بی‏اعتمادی را بلندتر کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اذعان داشت: برقراری روابط دوجانبه با وجود این وضعیت امری کاملاً غیرمنطقی و بی‏ثمر است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول