اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه بهبهان:

رابطه با آمریکا ما را از اهدافمان دور می‌کند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه بهبهان گفت: رابطه ما با آمریکا نه تنها مفید نبوده بلکه بسیار مضر بوده و ما را از اهداف خود دور می‌سازد.

رابطه با آمریکا ما را از اهدافمان دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تجدید نظر در خصوص رابطه با آمریکا اظهار کرد: در دوران حیات بنیانگذار انقلاب اسلامی، ایشان در این خصوص موضع خود را بیان کرده و با ایجاد رابطه با این دولت استعمارگر مخالفت کرده ‌است.

وی افزود: در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری در سخنان مختلفی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، در خصوص این رابطه صحبت کرده و برقراری رابطه با این کشور در شرایط کنونی آنها برای ما را مضر دانسته و این قطعی را تا زمان تغییر شرایط عنوان کرده‌اند.

ابوعلی خاطرنشان کرد: ما نیز در این موضوع باید پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و با توجه به بیانات وی عمل کرده و پیش رویم.

امام جمعه بهبهان هم‌چنین با اشاره به آغاز دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این مجمع حاصل تجربیات عملی جمهوری اسلامی طی سال‌ها بوده و مظهر خرد جمعی نظام است.

وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به جایگاه مجمع توجه بیشتری شود زیرا جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام، جایگاهی والا و مهم است.

ابوعلی در ادامه به مذاکرات ایران و 1+5 و انرژی هسته‌ای اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری هسته‌ای در تشخیص و درمان بیماری‌ها، به کارگیری فناوری هسته‌ای در تولید برق و مواد با خواص ویژه و همچنین تولید گونه‌های مقاوم محصولات کشاورزی نسبت به آفتاب و کم‌آبی تنها شماری از استفاده‌های این علوم در پزشکی، صنعت و کشاورزی است که کشور ما نیز به دنبال این موضوعات بوده و سلاح هسته‌ای نیاز ندارد.

خطیب جمعه بهبهان افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران مصمم است با توجه به تأثیر شگرف علوم هسته‌ای در مؤلفه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی و به طور کلی توسعه پایدار راه خود را در مسیر پرپیچ و خم استفاده صلح‌آمیز از این فناوری باز کند.

وی در پایان با اشاره به تحریم‌های جهان غرب در این موضوع خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی استکبار جهانی تمام عملیات تدوین دانش فنی، طراحی، تأمین، ساخت و راه‌اندازی واحدهای مربوط به فناوری هسته‌ای توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی و با رعایت تمام جوانب ایمنی انجام شده‌است که خود جای خوشحالی و افتخار برای ما است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول