اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

حضرت امام رابطه با آمریکا را رد کرده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به سخنان یکی از سیاسیون در ارتباط با طرح مجدد رابطه با آمریکا گفت: حضرت امام (ره) این نامه را پاسخ داده و رابطه با آمریکا را رد کرده‌اند.

حضرت امام رابطه با آمریکا را رد کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد غفاری در مراسم تجلیل از رسانه‌های فعال در انتخابات 12 اسفند 90 که در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: این انتخابات به دلیل بسیج تمام نیروهای ضدانقلاب و معاند با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و اپوزیسیون از حساس‌ترین انتخابا‌ت و پیچیده‌ترین انتخابات به لحاظ جریان شناسی بعد از انقلاب محسوب می‌شود.

وی افزود: البته حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به تمام برنامه‌ریزی‌های شوم و تخیلات بی‌اساس دشمنان همیشگی ملت ایران بود.

*جریان فتنه در 12 اسفند به دنبال طرح مجدد آشتی ملی بود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تعدادی از اقدامات دشمنان در راستای حضور حداقلی مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: تردید در سلامت برای ایجاد یأس در مردم، تحریم انتخابات و تشدید فشارهای اقتصادی، سیاسی و طرح تهدیدات نظامی از جمله اقداماتی بود که دشمنان پیش از برگزاری انتخابات 12 اسفند 90 انجام دادند.

وی ادامه داد: همچنین تاکتیک تحریم فعال و منفعل این رویداد بزرگ سیاسی و تشدید همه‌جانبه فشارها از دیگر راهکارهای آنان برای تبدیل فرصت انتخابات به چالش امنیتی و درگیر کردن نظام با بحران مشروعیت بوده است.

غفاری تصریح کرد: با این اقدامات قصد داشتند که نظام را به پذیرش آشتی ملی و عقب‌نشینی، یعنی همان شرایط جریان فتنه وادار کنند.

وی با اشاره به عوامل پیروزی در انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: عنایات الهی، هدایت مقام معظم رهبری، بصیرت مردم، عملکرد مطلوب رسانه‌ها، ناظران و مجریان از عوامل پیروزی انتخابات 12 اسفند بود.

*تک رأیی خلاف تدبیر بزرگان است

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: برخی زمزمه‌ها در بحث تک رأیی در جامعه مطرح شده است در صورتی که این امر مطلوب نیست و تک رایی خلاف تدبیر بزرگان و مصالح عمومی مردم و جامعه است.

وی افزود: در حال حاضر 16 نفر از نمایندگان استان ما به مجلس راه یافتند که پنج نفر از آنها سابقه حضور در مجلس را دارند و 11 نفر دیگر هم جدیداً به مجلس راه یافتند.

غفاری خاطرنشان کرد: تنها در حوزه انتخابیه مشهد و کلات به دلیل راه یافتن سه نفر از پنج نماینده این شهرستان به مجلس و نبود تعیین تکلیف دو کرسی دیگر به دلیل عدم کسب 25 درصد آراء، انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا ششم اردیبهشت‌ماه آگهی انتخاباتی و اعلام اسامی این افراد در این حوزه انجام می‌شود و از هفتم اردیبهشت این کاندیدا به مدت هفت روز مهلت دارند تا تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در این دوره از انتخابات 918 شعبه اخذ رأی در حوزه مشهد و کلات ایجاد می‌شود و 14 هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت، بازرسی و حفاظت و امنیت مرحله دوم حضور پررنگ دارند.

*حضرت امام فرمودند کسانی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند

وی در ادامه در واکنش به طرح مجدد رابطه با آمریکا از سوی یکی از سیاسیون اظهار داشت: این سخن در بدترین شرایط ممکن مطرح شده است و دقیقاً چراغ سبز به دشمنی است که خودش در گرفتارترین روزهای عمرش است.

غفاری اضافه کرد: شما در نامه خود به حضرت امام(ره) آوردید که وضعیت ما با آمریکا قابل دوام نیست و آمریکا را برترین قدرت جهان دانستید در حالیکه امروز شاهدیم ایالات متحده به دلیل دست و پنجه نرم کردن با بحران مشروعیت و مشکلات اقتصادی نظیر بدهی 15.5 تریلیون دلاری در حضیض ذلت قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: بنده به این عزیز عرض می‌کنم که بداند اختلاف ما با آمریکا اختلافی مرزی نیست بلکه اختلاف ما ماهیتی است، آنها با نظام، انقلاب و اسلام مشکل دارند در حالیکه ما براساس اسلام و دین حکومت تشکیل داده‌ایم و اکنون نیز بیداری اسلامی را حکومت می‌کنیم.

وی افزود: البته این را هم بدانید که حضرت امام این نامه شما را بی‌جواب نگذاشته و در همان زمان این موضوع را رد کردند و همواره ایشان فرمودند که آمریکا دشمن شماره یک ایران است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) در همان زمان فرمودند که کسانی که حرف از مذاکره می‌زنند ترسو هستند و آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند.

وی تصریح کرد: پس امام جواب نامه شما را به طور کامل داده است، البته باید توجه داشته باشیم که تبیین سیاست‌های کلان کشور برعهده مقام معظم رهبری است.

*طرح مجدد رابطه با آمریکا چیزی جز خیانت نیست

غفاری با بیان اینکه طرح مجدد این مسئله توجیهی ندارد، اظهار داشت: آیا طرح مجدد این نامه چیزی جز خود فروختگی، ترسو بودن و چراغ سبز نشان دادن به دشمنان و خیانت است؟

وی افزود: یا اینکه فردی ساده‌لوح و ساده‌اندیش هستید که البته بنده چنین چیزی را باور نمی‌کنم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها به دلیل اختلافات ماهوی با نظام سلطه بلکه به دلیل شرایط طلایی و روند رو به رشد خود نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد.

*تقدیر از خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌رضوی در پایان این مراسم با اهدای هدیه و لوح تقدیر از رؤسا، مدیران مسئول و خبرنگاران فعال خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، مطبوعات و صدا و سیمای استان در عرصه انتخابات 12 اسفند 90 قدردانی کرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول