اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون و مصلحت مردم اجرا شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به نحوی در دستور اجرا قرار گیرد که به مردم فشاری وارد نشود.

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون و مصلحت مردم اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید هوشمندانه اجرا شود.

امام جمعه موقت اهواز به موج گرانی‌های اخیر اشاره کرد و خواستار همدلی و هماهنگی مسوولان و مردم برای مهار گرانی شد.

وی افزود: دولت و مجلس باید بدون حب و بغض قانون هدفمندی یارانه‌ها را بررسی کنند و مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید طبق قانون و مصلحت مردم اجرایی شود طوری که به مردم فشاری وارد نشود.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اخلاق اشرافی گری به هیچ وجه با فرهنگ ما جور در نمی‌آید و مسئولان باید حضرت علی (ع) را الگوی خود در خدمت به مردم قرار دهند.

خطیب جمعه موقت اهواز تصریح کرد: آنچه که امروز جامعه ما نیاز دارد و رهبر معظم هم بر آن تأکید دارند نرفتن مسوولان و اطرافیانشان به سمت اشرافی گری است زیرا با سیره امیر المومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) سازگار نیست.

وی افزود: مذاکرات هسته ای ایران استانبول ترکیه برای ما بسیار غرورآفرین بود چرا که جمهوری اسلامی ایران از حق خود در بهره مندی صلح آمیز از فناوری هسته ای دفاع کرد و طرف مقابل نیز پذیرفت که ایران باید فناوری صلح آمیز هسته ای داشته باشد.

وی نتایج مذاکرات استانبول را یک پیروزی سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران توصیف و ابراز امیدواری کرد مذاکرات سوم خرداد در بغداد نیز بتواند برای طرفین مفید و مثمرثمر باشد.

امام جمعه موقت اهواز همچنین به وقایع کشور سوریه اشاره کرد و گفت: آنچه در سوریه اتفاق افتاده حضور مردم نیست بلکه گروه های تروریستی به رهبری امریکا و اسراییل هستند که مسایلی را بوجود می‌آورند.

حسن زاده تصریح کرد: در سوریه اصلاحات و تغییرات باید انجام شود نه اصلاحاتی که آمریکا بخواهد هدایت و رهبری کند بلکه تغییرات باید به نفع مردم باشد.

وی همچنین به سالروز انقلاب فرهنگی در روز دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: دانشگاه در اوایل انقلاب محلی برای گردهمایی گروه های مارکسیستی و کمونیستی بود که می‌خواستند سنگر دانشگاه را برای ضربه زدن به انقلاب حفظ کنند که بعد از اعلام انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی (ره) دانشگاه‌ها تعطیل شد و امروز دانشگاه‌های ما هم از جهت فرهنگی و هم علمی بسیار موفق هستند.

حجت الاسلام حسن زاده به سوم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی توسط گروه فرقان اشاره کرد و گفت: این گروه اسلام را منهای روحانیت می‌خواستند که امام در جواب آن‌ها روحانیت را مانند طبیب برای کشور دانست.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول