اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان تأکید کرد

آمادگی کامل ارتش برای مقابله با جنگ‌های نوین

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن 70 درصد از تاکتیک‌های تئوری و عملی جنگ‌های نوین آماده دفاع از نظام جمهوری اسلامی است.

آمادگی کامل ارتش برای مقابله با جنگ‌های نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمزه بیدادی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن گرامیداشت روز ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از قوه مجریه، مقننه و قضائیه به عنوان چهارمین رکن، امنیت مورد نیاز کشور را برای توسعه و پیشرفت قانون‌گذاری و صیانت از قوانین وضع شده در جامعه فراهم می‌کند.

وی افزود: پس از بیعت نیروهای ارتش و امت اسلام با امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی و انجام تکلیف در راستای اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب و خودسازی در تمام زمینه‌ها جزو سیاست‌های اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان ابراز کرد: در روزهای آغازین دفاع مقدس هم‌زمان با هجمه سنگین رژیم بعث عراق به مناطق مختلف کشور ارتش نیز همچون لشگر زرهی 91 خوزستان، لشگر زرهی 81 کرمانشاه و گردان 64 ارتش در منطقه شمال غرب دشمن را طی چند هفته در مواضع غیردلخواه صدامیان زمین‌گیر کرد.

وی با اشاره به نقش بارز شهید صیاد شیرازی در انعکاس گنجینه‌های معنوی دفاع مقدس به نسل جوان گفت: شهید صیاد شیرازی با تشکیل گروه معارف جنگ و گردآوری افسران و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی چگونگی شکل‌گیری دفاع مقدس، تاکتیک‌های به کار رفته و آموزه‌های اخلاقی شهدا را با اعزام دانشجویان به مناطق مختلف برای تدریس در دانشگاه‌ها پایه‌ریزی کرد.

بیدادی ادامه داد: تشکیل قرارگاه‌های مشترک بین ارتش و سپاه که برای نخستین بار توسط شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی صورت گرفت، وحدت را بین این دو ارگان نهادینه کرد.

وی تأکید کرد: جبهه‌های کشور طی هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان یک دانشگاه تلقی می‌شد که در نهایت نیز موجب معرفی الگو و معلمان اخلاق زیادی نظیر شهید بابایی، شهید شیرودی، شهید صیاد شیرازی و غیره شد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه در حال حاضر تأمین امنیت در مرزهای شرقی و غربی کشور به عهده ارتش است، خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری جنگ‌های ناهم‌تراز که با حمله ایالات متحده آمریکا به افغانستان و عراق صورت گرفت امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن 70 درصد از تاکتیک‌های تئوری و عملی این نوع از جنگ‌ها آماده دفاع از میهن اسلامی در قالب جنگ‌های نوین است.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر با عرصه جدیدی از جنگ‌ها به عنوان جنگ قابلیت‌‌محور روبه‌رو هستیم که برخلاف نبرد فیزیکی شامل جنگ روانی و رسانه‌ای می‌شود.

بیدادی تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با خودباوری، ابتکار و خلاقیت در تولید تجهیزات نظامی و تربیت نیروی انسانی متخصص علاوه بر کشورهای منطقه در افکار عمومی جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره به عنوان بازوی پرتوان نظام در انجام وظیفه ثابت قدم است.

وی با تأکید بر اینکه مواد اولیه ارتش به لحاظ دانش نظامی در داخل کشور تأمین و به سایر کشورها نیز صادر می‌شود، عنوان کرد: آمادگی دفاعی کشور موجب شده است که دشمنان دیرینه نظام و انقلاب برخورد نظامی با ایران را از لیست برنامه‌های خود حذف کنند.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان در پایان سخنان خود امنیت کامل هوایی و ورود نیروهای دریایی به آب‌های آزاد را از دیگر دستاوردهای ارتش دانست و افزود:‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران باید در معادلات نظامی منطقه مورد توجه قرار بگیرد چرا که در غیر این صورت طرح‌های نظامی سایر کشورها بی‌ثبات و ناکارآمد است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول