اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خبر داد

برگزاری "سوگواره یاس نبوی" در هشت بقعه متبرکه همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از برگزاری "سوگواره یاس نبوی" در هشت بقعه متبرکه شهرستان همدان خبر داد.

برگزاری "سوگواره یاس نبوی" در هشت بقعه متبرکه همدان

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: سازمان اوقاف با نگاه فرهنگی که در چند سال اخیر داشته چند برنامه مهم فرهنگی را به عنوان شاخص و اولویت برای خود تعریف کرده که در سراسر کشور با یک دستورالعمل‌های خاصی اجرا می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در هر سال پنج برنامه مهم فرهنگی به صورت کشوری توسط اوقاف اجرایی می‌شود، افزود: نخستین برنامه، نشاط بهاری است که همزمان با تحویل سال در بقاع متبرکه شاخص هر استان اجرایی می‌شود که این برنامه نیز در سال جاری در آستان‌های مقدس استان از جمله امامزاده عبدالله(ع)، شاهزاده حسین(ع) و امامزاده یحیی(ع) برگزار شد و مورد استقبال بسیاری از سوی زائران قرار گرفت به طوری که فضای امامزادگان گنجایش مردم را نداشت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به برنامه "سوگواره یاس نبوی" اشاره کرد و در این زمینه گفت: این برنامه در روز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.

وی سومین برنامه فرهنگی متمرکز و کشوری اوقاف در استان‌ها را، برنامه "نشاط معنوی" عنوان و بیان کرد: این برنامه بحث اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است که با حضور روحانیون و اساتید قرآنی که از تهران به استان اعزام می‌شوند، در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

رضوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی "دهه ولایت" نیز ابراز داشت: به مناسبت عید غدیر خم برنامه متمرکز و مشخصی در این مدت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه "بصیرت عاشورایی" نیز در دهه نخست محرم برگزار می‌شود که در آن سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه استان همدان حضور پیدا می‌کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خاطرنشان کرد: برنامه "سوگواره یاس نبوی" در روز شهادت حضرت فاطمه(س) و ایام فاطمیه سال جاری در هشت بقعه متبرکه همدان یعنی امامزاده عبدالله(ع)، شاهزاده حسین(ع)، امامزاده محسن(ع)، امامزاده یحیی(ع)، آستان مقدس امامزاده فرزند علی(ع)، امامزاده خضر(ع)، امامزاده گرجی(ع) و آستان مقدس زبیده خاتون(ع) برگزار می‌شود.

وی شاخص‌ترین برنامه سوگواری حضرت زهرا(س) در شهرستان همدان را برنامه سوگواری یاس نبوی در امامزاده عبدالله(ع) دانست و افزود: این برنامه از ساعت 10 صبح روز شهادت ایشان تا ساعت 13 همراه با اقامه نماز ظهر عصر با حضور اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری برگزار می‌شود.

رضوی عنوان کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه(س) 5 هزار جلد کتاب در زمینه خطبه فدک توزیع خواهد شد و در نهایت به کسانی که در مسابقه شرکت کنند و جواب‌های درست داده باشند، جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

وی به برپایی "نمایشگاه سوگواره یاس نبوی" در بقاع متبرکه همدان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه" آیات مصور قرآن کریم" با موضوع معاد و قیامت نیز با همت تحقیقات نرم‌افزاری حوزه علمیه اصفهان زیر نظر آیت‌الله مظاهری برگزار شده که تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول