اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

ایام فاطمیه را عاشورایی برگزار می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس شرکت در مراسم عزاداری ایام فاطمیه را یک نیاز اساسی دانست و گفت: ایام فاطمیه را عاشورایی برگزار می‌کنیم.

ایام فاطمیه را عاشورایی برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا محمدزاده بعدازظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: مهم این است که ما این ایام را عاشورایی برگزار کنیم.

محمدزاده گفت: در این ایام بیش از 140 روحانی در سطح شهرستان‌های استان فارس اعزام کرده‌ایم و آماده‌ایم که شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را عاشورایی برگزار کنیم.

وی افزود: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور، رنگ و بوی عزاداری را نمی‌دهد و یکی از ضروریاتی که باید به آن پرداخته شود، ظاهرسازی شهر در ایام عزاداری، به ویژه شهادت حضرت زهرا (س) است که برای این کار به همکاری نهادها و ارگان‌های دیگر منجمله شهرداری نیازمندیم.

محمدزاده با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا (س) و نقش آن حضرت در حمایت از ولایت، اضافه کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) یک شخصیت محوری بوده و حدفاصل توحید و شرک، و اسلام و کفر است.

وی با بیان اینکه در 250 حرم مطهر امامزادگان فارس از ساعت 10 صبح مراسم عزاداری، سخنرانی و سینه‌زنی داریم، ادامه داد: از هیئت‌های مذهبی شیراز دعوت کرده‌ایم تا با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی از حرم‌های مطهر امامزادگان به سمت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) عزاداری را عمومی کنند.

محمدزاده از دیگر برنامه‌های این ایام مسابقه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) که کتابچه آن از طریق ادارات اوقاف سراسر استان پخش می‌شود، ایستگاه‌های صلواتی به ویژه در مسیر هیئت‌ها و دسته‌های سینه‌زنی‌، ایستگاه‌های مشاوره برای خانم‌ها در مورد مسائل زنان، برپایی خیمه‌های معرفت با همکاری علما و متخصصان را برشمرد.

وی در پایان از عموم مردم این استان خواست تا شرکت در مراسم سوگواری این بانوی دو عالم را به عنوان یک نیاز اساسی بدانند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول