اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

ایام فاطمیه فرصتی برای تشریح زندگی بانوی دو عالم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: ایام فاطمیه بهترین زمان برای تشریح ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای عموم مردم به ویژه قشر جوان است.

ایام فاطمیه فرصتی برای تشریح زندگی بانوی دو عالم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 36 آیه در قرآن در ارتباط با شان و منزلت حضرت زهرا نازل شده است و به معرفی شخصیت والای آن حضرت پرداخته شده است.

وی افزود: ایشان در زمانی که همه در خواب بودند مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار خود می‌شد و با وجودی که معصوم بود اما برای ترس از عذاب الهی دعا می‌کرد.

این مسئول تصریح می‌کرد: بنا به فرمایش آیت‌الله دستغیب، حضرت زهرا همواره در راه خدا انفاق می‌کرد و درآمد فدک که سالانه معادل 70‌ هزار طلا بود به جز مقدار اندکی که برای خود برمی‌داشت همه را در راه خدا انفاق می‌کرد.

وی گفت: حضرت زهرا (س) سه چیز را دوست داشت که خواندن قرآن، نگاه کردن به صورت پیامبر(ص) و انفاق آنچه که خدا داده، بود.

امام جمعه پلدشت ادامه داد: بانوان ایران که در راه حضرت فاطمه زهرا (س) گام بر می‌دارند و از آن الگو می‌گیرند، بزرگ‌ترین زنان تاریخ هستند.

دوزدوزانی هوشیاری بانوان مسلمان در مقابله‌ با ترفندها و فرهنگ غربی را ضروری دانست و افزود: تبعیت از فرامین قرآن و اسلام سبب عزت زن مسلمان و استحکام پایه‌های خانواده است.

وی با تشریح جایگاه و فضایل ام ابیها (س) اظهار داشت: عموم مسلمانان مدیون خاندان پیامبر (ص) هستند، لذا لازم است در مراسم مربوط به اهل بیت (ع) به صورت جدی انجام وظیفه کنند.

این مسئول با بیان اینکه فرصت 10 روزه ایام فاطمیه بهترین زمان برای تشریح ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای عموم مردم به ویژه قشر جوان است، تصریح کرد: زندگی سیاسی حضرت زهرا (س)، دیدگاه رسول خدا (ص) و ائمه (ع) در ارتباط با آن بزرگوار، مشکلات و مصائب زندگی ایشان، بررسی و تحلیل علل رویگردانی مردم از اهل بیت (ع) بعد از رحلت رسول خدا (ص)، تبیین دیدگاه دانشمندان اهل سنت در ارتباط با حضرت زهرا (س)، تحلیل وصایای آن بزرگوار و تبیین جایگاه اهل بیت (ع) در کتاب و سنت از جمله مواردی است که ضرورت دارد سخنرانان و نویسندگان بیش از گذشته به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول