به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهود حقی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بخش عکس دومین جشنواره فیلمهای صنعتی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: تمایل به راهاندازی انجمن از سال 67 به وجود آمد.
وی افزود: در سال 84 امکان گردهمایی این انجمن پراکنده فراهم شد.
حقی ادامه داد: عکاس صنعتی، عکاسی است که با صنایع گوناگون طرف مقابل است.
وی با بیان اینکه عکاسی صنعتی ممکن است از صنعت فولاد یا گردشگری باشد، متذکر شد: عکاسی صنعتی دارای ویژگیهایی است و عکاسی صنعتی حتما باید صنعت را بشناسد و از نسبت به صنعتی که مورد عکاسی قرار میگیرد، آگاهی کافی داشته باشد.
موسس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران با اشاره به اینکه عکاسی دارای شاخههای گوناگون است، گفت: هر فردی که در شاخههای گوناگون عکاسی فعالیت میکند لزوما عکاس صنعتی نیست.
وی با بیان اینکه مستندنگاری، پایه اصلی عکاسی صنعتی است، خاطرنشان کرد: وجه متمایز عکاسی صنعتی و غیرصنعتی در بخش مستندنگاری است.
حقی بیان داشت: بخش مستند عکاسی صنعتی، بسیار برجستهتر از سایر بخشها است و حتی اگر زیبایی فدای مستندنگاری شود هم ابایی نیست.
وی با اشاره به اینکه عکاسی صنعتی در نگاه نخست به گرافیک نزدیک است، افزود: به عقیده من، عکاسی صنعتی به معماری نزدیک است چراکه با ساختارها و مستند کردن شکل ساختارهای موضوع عکاسی مرتبط است.
حقی با بیان اینکه شاید عکاسی صنعتی در ایران، به عکاسی تبلیغی نزدیک باشد، تصریح کرد: سفارشهای خالص صنعتی کمتر در کشور انجام میشود.
وی ادامه داد: کشورهایی که تولیدکننده صنعت هستند منحصرا عکاسی صنعتی انجام میدهند و ما بیشتر عکاس تبلیغاتی هستیم.
حقی با بیان اینکه دوربین عکاسی صنعتی با سایر دوربینها تفاوت چندانی ندارد، متذکر شد: عکاس صنعتی، تجهیزات متفاوت جانبی دارد که فلش سریع و اندازهگیری تاخیربندی جزء این ابزار است.
وی با اشاره به اینکه در عکاسی صنعتی، محور لنز و فیلم میتوانند از یکدیگر زاویه گرفته و حرکت کنند، گفت: مرز مشترک عکاسی صنعتی و تبلیغی مانع از تشخیص هر یک از این دو بخش است.
حقی خاطرنشان کرد: عکاسی برای من وسیلهای برای مکاشفه، باریک شدن و دقت کردن است.
انتهای پیام/غ10/چ3000