اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران:

مستندنگاری پایه اصلی عکاسی صنعتی است

خبرگزاری فارس: موسس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران مستندنگاری را پایه اصلی عکاسی صنعتی دانست و گفت:‌ بخش مستند عکاسی صنعتی برجسته‌تر از سایر بخش‌هاست.

مستندنگاری پایه اصلی عکاسی صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهود حقی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بخش عکس دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: تمایل به راه‌اندازی ‌انجمن از سال 67 به وجود آمد.

وی افزود: ‌در سال 84 امکان گردهمایی این انجمن پراکنده فراهم شد.

حقی ادامه داد:‌ عکاس صنعتی، عکاسی است که با صنایع گوناگون طرف مقابل است.

وی با بیان اینکه عکاسی صنعتی ممکن است از صنعت فولاد یا گردشگری باشد، متذکر شد:‌ عکاسی صنعتی دارای ویژگی‌هایی است و عکاسی صنعتی حتما باید صنعت را بشناسد و از نسبت به صنعتی که مورد عکاسی قرار می‌گیرد، آگاهی کافی داشته باشد.

موسس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران با اشاره به اینکه عکاسی دارای شاخه‌های گوناگون است، گفت: هر فردی که در شاخه‌های گوناگون عکاسی فعالیت می‌کند لزوما عکاس صنعتی نیست.

وی با بیان اینکه مستندنگاری، پایه اصلی عکاسی صنعتی ‌است، خاطرنشان کرد:‌ وجه متمایز عکاسی صنعتی و غیرصنعتی در بخش مستندنگاری است.

حقی بیان داشت:‌ بخش مستند عکاسی صنعتی، بسیار برجسته‌تر از سایر بخش‌ها است و حتی اگر زیبایی فدای مستندنگاری شود هم ابایی نیست.

وی با اشاره به اینکه عکاسی صنعتی در نگاه نخست به گرافیک نزدیک است، افزود: ‌به عقیده من، عکاسی صنعتی به معماری نزدیک است چراکه با ساختارها و مستند کردن شکل ساختارهای موضوع عکاسی مرتبط است.

حقی با بیان اینکه شاید عکاسی صنعتی در ایران، به عکاسی تبلیغی نزدیک باشد، تصریح کرد: ‌سفارش‌های خالص صنعتی کمتر در کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ کشورهایی که تولیدکننده صنعت هستند منحصرا عکاسی صنعتی انجام می‌دهند و ما بیشتر عکاس تبلیغاتی هستیم.

حقی با بیان اینکه دوربین عکاسی صنعتی با سایر دوربین‌ها تفاوت چندانی ندارد، متذکر شد:‌ عکاس صنعتی، تجهیزات متفاوت جانبی دارد که فلش سریع و اندازه‌گیری تاخیربندی جزء این ابزار است.

وی با اشاره به اینکه در عکاسی صنعتی، محور لنز و فیلم می‌‌توانند از یکدیگر زاویه گرفته و حرکت کنند، گفت: ‌مرز مشترک عکاسی صنعتی و تبلیغی مانع از تشخیص هر یک از این دو بخش است.

حقی خاطرنشان کرد:‌ عکاسی برای من وسیله‌ای برای مکاشفه، باریک شدن و دقت کردن است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول