اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خبر داد

ساماندهی 644 کلاس برای پایه ششم ابتدایی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ساماندهی 644 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در این استان برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

ساماندهی 644 کلاس برای پایه ششم ابتدایی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: به همین منظور در بجنورد 211 کلاس درس اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه 34 کلاس درس در داخل شهر نیاز به تعمیر و جا‌بجایی دارد تا هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشیم، تصریح کرد: در این خصوص با استاندار مذاکراتی انجام شده و قرار است تا در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.

وحیدی گفت: طبق تاکیدات وزیر آموزش و پرورش نیز مدارس در دست ساخت که تا مهرماه آماده تحویل به آموزش و پرورش خواهد شد، با اولویت مدارس پایه ششم ابتدایی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال آغاز پایه ششم ابتدایی در مدارس این استان است، افزود: برای تدارک و پیش بینی‌های لازم به منظور آغاز سال تحصیلی جدید و آماده کردن فضاهای مورد نیاز آموزشی، ثبت نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی امسال زودتر از سال‌های گذشته آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار داشت: در این راستا ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گفته وی، در اجرای طرح نظام جدید آموزشی شاخص‌های منطقه‌ای نیز در این راستا مورد توجه قرار گرفته و ثبت‌نام در مراکز آموزشی با دانش‌آموزان هر منطقه خواهد بود تا علاوه بر ساماندهی‌های مورد نیاز در این زمینه از رفت و آمد و ترافیک نیز جلوگیری شود.

وحیدی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش که طی سال تحصیلی 91 اجرا خواهد شد، افزود: این برنامه در قالب بومی نیز به صورت کتاب برنامه پنج ساله در خراسان‌شمالی تدوین شده که شامل؛ اهداف، راهبردها و برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.

وی تصریح کرد: این سند در قالب 66 شاخص برنامه‌ریزی شده که تحقق این برنامه‌ها سبب رشد و توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون با یکسری مشکلات در سیستم آموزش و پرورش مواجه هستیم، گفت: با اجرای سند تحول آموزش و پرورش، شاهد ارتقای فعالیت‌های این مجموعه خواهیم بود.

وی همچنین از پیش‌بینی یک‌هزار و 200 برنامه به مناسبت هفته معلم در خراسان‌شمالی خبر داد.

وحیدی اظهار داشت: این برنامه‌ها در قالب‌های مختلف تجلیل از معلمان نمونه، برنامه‌های فرهنگی، همایش‌ها و ... پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: برای امسال چهار معلم نمونه کشوری و 33 معلم نمونه استانی نیز انتخاب شده‌اند که طی هفته معلم از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار داشت: امسال تعداد معلمان نمونه کشوری و استانی افزایش یافته است.

انتهای پیام/ر10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول