اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل

ششم ابتدایی با 768 کلاس درس تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از سال تحصیلی آینده پایه ششم ابتدایی در فضای 768 کلاس درس شکل گرفته و دانش‌آموزان به جای ورود به اول راهنمایی بعد از اتمام پایه پنجم در مقطع ششم ابتدایی تحصیل می‌کنند.

ششم ابتدایی با 768 کلاس درس تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی در اردبیل اظهار داشت: با استقرار نظام آموزشی 3-3-6 از این به بعد تحصیل در دوره ابتدایی 6 ساله می‌شود و دانش‌آموزان در سه سال مقطع متوسطه آموزش عمومی و سه سال دوم نیز آموزش نیمه‌تخصصی را سپری می‌کنند.
وی با ارزیابی اینکه حدود 18 هزار دانش‌آموز اردبیلی برای اولین بار در مقطع ششم ابتدایی تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: معلمان این مقطع تحصیلی تابستان سال آینده در قالب کارگاه‌های آموزشی آماده تدریس این پایه می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: کمیته اجرایی استقرار نظام جدید در استان ایجاد شده و اعضای این کمیته در چهار محور برای اجرایی کردن امور فعالیت می کنند.
محمودزاده خاطرنشان کرد: برای استقرار این نظام نیاز به مهندسی فضا می‌باشد و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس به صورت جدی وارد کار شده و احساس می‌شود در استان چندان مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
وی با اعلام آمادگی کامل اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برای استقرار نظام آموزشی جدید خاطرنشان کرد: مهندسی فضا برای استقرار این نظام آموزشی جدید در کنار تک نوبتی کردن مدارس از مهمترین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در سال جاری است و مدیران مناطق نیز به منظور اجرای هر چه بهتر این سیاست‌ها نقشه‌راه اجرایی را در دست دارند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص تامین نیروی انسانی به منظور استقرار هر چه بهتر نظام جدید نیز گفت: با وجود نیروهای متخصص در اداره کل آموزش و پرورش استان و نیز تزریق 505 فرهنگی از طریق برگزاری آزمون تعیین تکلیف، جذب 400 نفر سوادآموز و همچنین فارغ‌التحصیل شدن تعدادی از دانشجویان مراکز تربیت معلم کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.
محمودزاده تاکید کرد؛ قصد آموزش و پرورش استفاده از نیروها و معلمان زنده و کاربلد در مقطع ششم ابتدایی است تا از همان اول قدم ها برای اجرای نظام آموزشی جدید محکم برداشته شود.
وی گفت: استقرار نظام آموزشی جدید می‌تواند منشاء تحولات عظیمی در آموزش و پرورش کشور باشد و از این طریق می‌توانیم به مطالبات و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در سیستم آموزش و پرورش نزدیکتر شویم.
 
* نسل چهارم انقلاب ابعاد فتنه و حماسه 9 دی را یاد می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت انتقال مفاهیم خلق شده در 9 دی سال 88 خواستار بازآفرینی این مفاهیم به نسل چهارم انقلاب شد.
محمودزاده اظهار داشت: حماسه 9 دی روز بصیرت نسل سوم انقلاب بود و وظیفه فرهنگیان به ویژه معلمان، آگاهی‌بخشی در زمینه یوم الله 9 دی به دانش‌آموزان به منظور برداشتن گام‌های اساسی برای تداوم انقلاب اسلامی است.
وی افزود: 9 دی ماه روز تجلی قدرت خدا و پیوند مردم با رهبری بود به طوری که حتی دشمنان با ناامیدی و علیرغم میل خود این حضور پرشور را تایید کردند.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: این حماسه تاریخی پیوند ناگسستنی بین امت و امام را به عینه به نمایش گذاشت و نشان داد که این پیوند ناگسستنی است.
محمودزاده تصریح کرد: مردم ایران در طول سال‌های پس از انقلاب تاکنون با تبعیت از ولایت هیبت نظام سلطه را شکستند و امروز شاهد رونق هرچه بیشتر نظام و آرمان‌های امام و شهدا در جامعه هستیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول