اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزوده شدن کتاب کار و فناوری و تفکر و پژوهش به پایه ششم ابتدایی

خبرگزاری فارس: معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی کار و فناوری و تفکر و پژوهش در پایه ششم ابتدایی قرار داده شده است.

افزوده شدن کتاب کار و فناوری و تفکر و پژوهش به پایه ششم ابتدایی
ابراهیم سحرخیز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از اهداف تدوین سند آموزش و پرورش عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تغییر و تحول در نظام آموزشی کشور است.
وی تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را حاصل تلاش محققان، پژوهشگران و کارشناسان عنوان کرد و افزود: سند تحول یک سند جامع و کامل بوده و همه مسائل مربوط به آموزش صحیح دانش‌آموزان در آن گنجانده شده است.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام آموزشی جدید در کشور یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شش سال آینده پایه پیش دانشگاهی از سیستم آموزشی کشور حذف می‌شود.
وی با بیان اینکه در نظام آموزشی جدید پایه ششم ابتدایی همچون پایه‌های دیگر تحصیلی 25 ساعت در هفته است، ادامه داد: از مجموع ساعات درسی در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان 24 ساعت برای فعالیت دانش‌آموزان در کلاس در نظر گرفته شده است.
سحرخیز اذعان داشت: از مجموع ساعات درسی در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی یک ساعت به فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان اختصاص دارد.
وی یادآور شد: زنگ‌های تفریح و زمان‌هایی که مدیریت مدرسه برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته‌اند، فرصتی مناسبی است که معلمان و مدیر مدرسه به فعالیت‌های قرآنی به همراه دانش‌آموزان بپردازند.
معاون متوسطه آموزش وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو کتاب درسی کار و فناوری و تفکر و پژوهش در مقطع ابتدایی گنجانده می‌شود، افزود: قرار دادن این کتاب‌ها موجب در این پایه موجب ارتقای سطح آگاهی و علمی دانش‌آموزان می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دوره شش ساله ابتدایی در بسیاری از کشورهای جهان در حال اجرایی شدن است، ادامه داد: بیشترین پوشش تحصیلی در این مقطع بوده و قسمت اعظمی از شخصیت افراد در این دوره سنی شکل می‌گیرد.
سحرخیز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر طبق سند تحول بنیادین معلمان نقش محوری در نظام آموزشی کشور دارند، ادامه داد: در این سند فعالیت دانش‌آموزان نیز بیشتر شده و در فعالیت‌های درسی از قبیل یادگیری دروس مشارکت بیشتری می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه با مشارکت دانش‌آموزان در کلاس درس معلم به یک راهنما و هدایت‌گر تبدیل می‌شود، اضافه کرد: مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های جمعی و کلاسی موجب ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان می‌شود.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ریشه‌دار و نظام‌مند بودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: این سند با آینده‌نگری موجود در آن مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول