اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

ششم ابتدایی جایگزین اول راهنمایی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در نظام آموزشی جدید که از سال آینده در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود ششم ابتدایی جایگزین اول راهنمایی نیست.

ششم ابتدایی جایگزین اول راهنمایی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: این سند به عنوان اصلی‌ترین برنامه راهبردی در آموزش و پرورش حرکتی ماندگار و بی‌بدیل در نظام تعلیم و تربیت کشورمان است که با در نظر گرفتن تمام جوانب کار این برنامه‌ریزی انجام شده است.
وی هدف از تهیه و تدوین این سند را کمک به جهش علمی کشورمان با محوریت قرار دادن آموزش و پرورش و تحقق شعار تحصیل، تهذیب و ورزش اعلام کرد.
این مسئول ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان و مدیران اجرایی و کلان‌نگر کشور و اهتمام وزیر اندیشمند آموزش و پرورش این سند شکل اجرا به خود گرفته به گونه‌ای که برخی از معایب نظام تعلیم و تربیت همچون تقلیدی بودن کارها، مهجوریت نظام آموزش قرآن‌ و برخی ضعف‌ها در حوزه رسیدگی به فرهنگیان و معلمان با این حرکت نوین برطرف شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: در این سند محوریت معلم به عنوان عنصر تاثیرگذار، ‌دانش‌آموز و مدرسه مورد توجه قرار گرفته است به طوری که قرار است در سه سال تحصیلی آینده به تدریج مفاد اجرایی این سند شکل اجرا به خود بگیرد.
وی یکی از مباحث اصلی تعریف شده در این سند را تغییر نظام آموزشی به نظام آموزشی به شش سال نظام ابتدایی و شش سال نظام متوسطه را یادآور شد و بیان داشت: در این شیوه نظام تربیت رسمی و عمومی کشور دچار تحول شده و بحث یادگیری در سنین پایین با تقویت مبانی جدید آموزشی ارتقا یافته و بهتر می‌شود.
محمودزاده در ادامه بیان داشت: در این دوره‌ها و نظام آموزشی سوابق علمی و تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد و به تدریج نظام پیش دانشگاهی از چرخه نظام آموزشی کشور خارج می‌شود.
این مسئول ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی به خوبی مسلم شده که دوره تحصیلی پیش دانشگاهی تاثیر آنچنانی در روند تعلیم و تربیت پایه‌های متوسطه نداشته و به همین دلیل مصمم هستیم تا به تدریج نظام پیش دانشگاهی را از این چرخه خارج کنیم.
وی تصریح کرد: این تغییر نظام آموزشی برای سنین پایین کیفیت‌بخشی به مطالب آموزشی و پرورشی، یادگیری بهتر در سنین پایین و کامل شدن اهداف پرورشی و آموزشی در دوره ابتدایی تاثیرگذار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول