اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی/معاون وزیر آموزش و پرورش:

پایه ششم ربطی به دوره راهنمایی ندارد/دبیران راهنمایی را مجبور به تدریس در ابتدایی نمی‏کنیم

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پایه ششم ابتدایی هیچ ربطی به دوره راهنمایی ندارد، وزارت آموزش و پرورش معلمان دوره راهنمایی را مجبور نمی‏کند تا در دوره ابتدایی به تدریس بپردازند.

پایه ششم ربطی به دوره راهنمایی ندارد/دبیران راهنمایی را مجبور به تدریس در ابتدایی نمی‏کنیم
ابراهیم سحرخیز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: بحثی که سال آینده شاید محسوس و ملموس باشد و قرار شده اجرایی شود، استقرار نظام آموزشی 3-3-6 در گام نخست است.
وی تصریح کرد: در گام ابتدایی اجرای این طرح، پایه ششم به پنج پایه ابتدایی الحاق می‏شود و دوره ابتدایی از پنج به شش کلاس افزایش پیدا می‏کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا پایه ششم از جنس راهنمایی بوده و قرار است تا معلمان راهنمایی در آن تدریس کنند یا خیر، عنوان کرد: این پایه هیچ ربطی به دوره راهنمایی ندارد و با نگاه به اهداف دوره ابتدایی در حال تاسیس بوده و محتوا و ساعات درسی آن نیز به اندازه دوره ابتدایی است.
سحرخیز ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش معلمان دوره راهنمایی را مجبور نمی‏کند تا در دوره ابتدایی به تدریس بپردازند چرا که این دسته از دبیران دارای تخصص‏های ویژه خود هستند.
وی گفت: در ارتباط با بخشی از نیروهایی که آزادتر هستند یا تخصص آنها متناسب با دوره ابتدایی است، آموزش و پرورش تدبیری می‏کند و آن نیروها را برای پایه ششم ابتدایی به کار می‏گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در استقرار پایه دوم راهنمایی و ششم ابتدایی سعی شده است تا محتوای کتاب درسی و برنامه درسی متناسب با نگاه سند تحول آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی تغییر کند.
سحرخیز اضافه کرد: باید از این پس بر روی کیفیت، محتوا و توانمندسازی معلمان کار جدی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: هر سال قرار است بر روی دو پایه تحصیلی کار شود و در مجموع به شش سال زمان نیاز است تا بتوانیم برای 12 پایه تحصیلی تغییرات مورد نظر اولیه را اعمال کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: این امر به معنای این نیست که معادله فوق به معنای تمام تحول بنیادین است؛ چرا که تحول بنیادین همه زوایای پیدا و پنهان نظام آموزشی را باید در بر گیرد و این کار سختی است که نیاز به آموزش و توجیه دست‏اندرکاران اجرای این طرح دارد.
سحرخیز ادامه داد: برخی زیرساخت‏های فرهنگی و اجتماعی باید آماده شود؛ اما قدگام‏های اولیه را باید آموزش و پرورش محکم بردارد و مردم هم همراهی کنند.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول