اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر 91 صورت می‌گیرد؛

4 هزار دانش‌آموز کلاس ششم ابتدایی در کاشان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشان گفت: حدود 4 هزار دانش‌آموز کلاس پنجمی این شهرستان در مهرماه 91 راهی کلاس ششم ابتدایی می‌شوند.

4 هزار دانش‌آموز کلاس ششم ابتدایی در کاشان
عفت پدرام‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در تحول بنیادی آموزش و پرورش، در سال تحصیلی 91 این تعداد دانش‌آموز به جای ورود به کلاس اول مقطع راهنمایی راهی کلاس‌های ششم ابتدایی می‌شوند.
وی افزود: برنامه‌ریزی و کار عملیاتی و مطالعه دقیق برای جانمایی و ساماندهی فضاهای آموزشی از دو ماه قبل آغاز و تا مهرماه 91 ادامه دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشان با اشاره به یک نوبته شدن 28 واحد آموزشی کاشان، آغاز اجرای طرح بزرگ یک نوبته شدن مدارس این شهرستان از سال گذشته را اولین اقدام برای اجرای تحول بنیادی آموزش و پرورش دانست.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 30 واحد آموزشی کاشان به صورت دو نوبته فعالیت دارند و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده از 30 واحد دو نوبته این شهرستان 10 واحد یک نوبته شوند.
پدرام‌فر یک نوبته شدن مدارس را در کیفیت‌بخشی تحصیل حائز اهمیت دانست و گفت: با یک نوبته شدن مدارس دانش‌آموزان مجبور نیستند یک هفته صبح و یک هفته بعد از ظهر راهی مدارس شوند.
به گفته وی طرح یک نوبته شدن مدارس ابتدایی در راستای طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش است که برای سال آینده نظام "3-3-6 " که داخل دوره ابتدایی نیز به دو تا 3 سال "3-3-3" تغییر می‌کند، اجرا می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان کاشان یادآور شد: در سه سال اول مبنای طرح "نظام دوری" است که معلم با دانش‌آموزان خود از کلاس اول تا سوم ابتدایی همراه است و از کلاس سوم تا ششم با معلم دیگری است.
پدرام‌فر خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح تحول کتاب‌های کلاس اول ابتدایی تغییر یافت و از مهرماه سال 91 کتاب‌های سال ششم توزیع می‌شود و کتاب‌های سال اول راهنمایی جمع‌آوری می‌شود و مقرر شده هر سال دو سری کتاب تغییر کند.
به گفته وی سال گذشته کتاب‌های کلاس اول ابتدایی تغییر یافت و امسال کتاب‌های دوم و ششم ابتدایی تغییر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه طرح آموزش نظام شش ساله با طرح نظام شش ساله قبل از انقلاب هیچ ارتباطی ندارد افزود: هم‌اکنون 126 کشور جهان از جمله آمریکا، چین و ژاپن نظام آموزش شش ساله در مدارس خود اجرا می‌کنند.
پدرام‌فر در ادامه با اشاره به اینکه، مطالعات تحول بنیادی در آموزش و پرورش از 12 سال قبل آغاز و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس مصوب شد اما روی زمین باقی مانده گفت: این طرح پس از سال‌ها کار کارشناسی توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف به عنوان سند چشم‌انداز و ترسیم اهداف آینده آموزش و پرورش توسط وزیر وقت به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: طرح تحول که ارسال 68 مصوب و از سال 85 سند آن نوشته شده است، توسط 500 نفر از اساتید دانشگاه، حوزه و پیشکسوتان آموزش و پرورش در هفت بخش 131 راهکار آموزشی و تربیتی برایش ترسیم شده است.
به گفته وی، این سند جامعی است که همه مطالب در آن دیده شده و به عنوان یکی از جامع‌ترین اسنادی است که تاکنون در هیچ دستگاهی دیده نشده است.  
وی یادآور شد: در این سند تربیت دانش‌آموزان خلاق، نوآور و مبتکر دیده شده و خروجی آن دانش‌آموزانی هستند که می‌توانند نیازهای آینده کشور را در بخش مختلف برآورده کنند.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول