اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

نیازمندی اردبیل به 875 کلاس درس در پایه ششم ابتدایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای راه‌اندازی مقطع ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده در استان اردبیل به 875 کلاس درس نیاز داریم.

نیازمندی اردبیل به 875 کلاس درس در پایه ششم ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه مدیران نواحی و مناطق آموزشی استان اردبیل اظهار داشت: از این تعداد کلاس مورد نیاز برای پایه ششم ابتدایی حدود 500 کلاس درس آماده شده و سعی می‌شود با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و فرمانداری‌ها مابقی کلاس مورد نیاز تا خرداد ماه امسال تجهیز و راه‌اندازی شود.

وی اولویت این اداره کل را تکمیل مدارس ابتدایی و نوسازی برخی از واحدهای آموزشی اعلام کرد و افزود: با توجه به استقرار نظام جدید آموزشی 6، 3، 3 از سال تحصیلی آینده تلاش می‌شود تا فضا و امکانات مورد نیاز برای دانش‌آموزان فراهم شده تا برای اولین بار نظام جدید آموزشی به ویژه در پایه ششم ابتدایی زمینه و بستر تحول را فراهم آورد.

محمودزاده از آمادگی کامل اداره کل آموزش و پرورش استان برای استقرار و عملی شدن نظام آموزشی جدید خبر داد و تصریح کرد: ما سعی داریم بدون هیاهو و در کمال آرامش فضاهای آموزشی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در نظام جدید آموزشی برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم کنیم تا در استقرار این نظام با مشکلی مواجه نشویم.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به چهار اولویت ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، تجهیز منابع و نیروی انسانی با عنوان اولویت مستمر آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: ما همچنان بحث هوشمندسازی مدارس و تک‌نوبته کردن آنها را پیگیری کرده و بر این سیاست پافشاری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با باز پس‌گیری ساختمان‌های آموزش و پرورش از سایر دستگاه‌ها با هدف تأمین کلاس ششم ابتدایی و تک‌نوبته کردن مدارس گام‌های جدی برداشته می‌شود.

 

*آموزشیاران نهضت با احراز شرایط استخدام می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی هشت مدرسه جدید استعدادهای درخشان در اردبیل و شهرستان‌های مشگین، خلخال و پارس‌آباد خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده هشت مدرسه جدید استعدادهای درخشان و در کمیته برنامه‌ریزی با ایجاد یک مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه شاهد در هر منطقه برای جذب دانش‌آموزان مستعد و محروم موافقت شده است.

محمودزاده دیگر اولویت این اداره کل را ساماندهی نیروی انسانی و بهره‌گیری از منابع ارزشمند انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در همین ارتباط کلیه آموزشیاران نهضت با احراز شرایط تا سال تحصیلی آینده استخدام می‌شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد:‌ آموزشیاران نهضت با 47 ماه سابقه کار و داشتن مدرک لیسانس و 60 ماه سابقه با مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم در صورت احراز شرایط استخدامی به استخدام رسمی در آموزش و پرورش در می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ نیروی بلاتکلیف در آموزش و پرورش وجود ندارد و به زودی آموزشیاران نهضت سوادآموزی شایسته و مطلوب سازماندهی می‌شوند.

 

*توزیع 880 هزار قرص آهن بین دانش‌آموزان دختر

محمودزاده در ادامه از توجه جدی به توزیع مناسب شیر و قرص آهن خبر داد و اضافه کرد: تمام دانش‌آموزان دختر دوره راهنمایی و متوسطه استان اردبیل قرص آهن دریافت کرده و توزیع 880 هزار قرص آهن بین دانش‌آموزان دختر مدارس استان شروع شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح 55 هزار دانش‌آموز تا پایان برنامه 16 قرص آهن به صورت هفتگی دریافت می‌کنند.

محمودزاده گفت: این طرح با مشارکت مرکز بهداشت استان اجرا می‌شود و جلسات آموزشی و توجیهی برای مدیران مدارس و اجرای کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان عملیاتی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن، مشکلات جسمانی، روانی، آموزشی و اجتماعی و همچنین رفع برخی از دغدغه‌های سلامت دختران اعلام کرد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول