اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سال تحصیلی آینده

64 هزار دانش‌آموز اصفهانی در پایه ششم ابتدایی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهرماه سال آینده، پایه ششم تحصیلی به دوره ابتدایی اضافه می‌شود و 64 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان در این مقطع به تحصیل می‌پردازند.

64 هزار دانش‌آموز اصفهانی در پایه ششم ابتدایی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نجمیه باجلان ظهر امروز در جمع نمایندگان رسانه‌های استان اصفهان اظهار داشت: والدین، دانش‌آموزان را مجبور به پر کردن پیک‌های نوروزی نکنند و حل آن را به اختیار فرزندانشان بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به تحول ساختاری در آموزش و پرورش از سال آینده افزود: مهرماه سال آینده، پایه ششم تحصیلی به دوره ابتدایی اضافه می‌شود و 64 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان در این مقطع به تحصیل می‌پردازند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: هدف آموزش و پرورش این است که نهاد آموزشی به نهاد تربیتی تبدیل شود و شش پایه شدن دوره ابتدایی یکی از مقدمات این تحول است.

وی با اشاره به اینکه برش ساختار تحول آموزش و پرورش از مقطع پنج ابتدایی آغاز می‌شود، ادامه داد: کتاب‌های مقطع ششم ابتدایی از لحاظ مطلب در حد اول راهنمایی است و در واقع ادامه مطالب پایه پنجم دبستان است.

باجلان با بیان اینکه تحول آموزش و پرورش در این برهه یک عزم جدی برون‌سازمانی و درون‌سازمانی را می‌طلبد، اضافه کرد: کتاب‌های سال دوم دبستان در سال آینده تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه دو سرفصل جدید به سرفصل‌های دروس مقطع ابتدایی و پایه ششم اضافه می‌شود، تأکید کرد: یک ساعت مهارت و فناوری و یک ساعت تفکر و پژوهش در برنامه هفتگی مدارس اضافه می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه روز 20 اسفندماه پیک‌های نوروزی به مدارس ابتدایی تحویل داده شده است، بیان داشت: زمان توزیع پیک نوروزی به دانش‌آموزان به خود مدارس واگذار شده است.

وی ادامه داد: پیک‌های نوروزی امسال نسبت به سال‌های گذشته این تفاوت را دارد که حل آن تکلیفی نیست و مطالبی که در آن گنجانده شده بیشتر جنبه آموزشی و تربیتی دارد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول