اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

تغییر بنیادین محتوای کتب درسی ابتدایی/ 2 کتاب جدید برای پایه ششم ابتدایی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی پنج سال‌ آینده محتوای کتب درسی پایه ابتدایی در کشور دچار تغییرات اساسی می‌شود، ضمن تشریح محتوای کتب پایه ششم ابتدایی از گنجاندن دو کتاب جدید در این پایه خبر داد.

تغییر بنیادین محتوای کتب درسی ابتدایی/ 2 کتاب جدید برای پایه ششم ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه قربان شامگاه سه‌شنبه در نشست سراسری معاونان ابتدایی سراسر کشور با اشاره به اجرای طرح 3-3-6 از سال آینده تحصیلی در آموزش و پرورش اظهار داشت: تمام جوانب این تغییر در نظام آموزشی کشور با انجام نشست‌های متعدد کارشناسی و بهره‌گیری از خرد جمعی، اندیشیده شده و شرایط اجرای آن به خوبی مهیاست.

وی در مورد کمبود فضای فیزیکی و هم‌چنین نیروی انسانی این طرح نیز، افزود: وزارت آموزش و پرورش به دقت و با جزییات کامل تمام جوانب اجرایی طرح را سنجیده و پیش‌بینی لازم در تمام موارد را به عمل آورده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف نشست سراسری معاونان ابتدایی سراسر کشور ادامه داد: این نشست در راستای تبیین جزییات دقیق این طرح برگزار شده است.

این مسئول یادآور شد: نظیر چنین نشست‌های تخصصی با بخش‌های مختلف و در تمام سطوح انجام و یا در حال انجام است که با آمادگی کامل، طرح مذکور اجرایی شود.

وی هم‌چنین از برنامه جامع تغییر محتوای کتب درسی با رویکرد نظام جدید آموزشی و براساس اهداف سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اهتمام لازم در این رویکرد بر این است که دانش‌آموز پرسشگر و خلاق تربیت شود نه پاسخ‌محور.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، محتوای فعلی کتب درسی دوره ابتدایی وارداتی و اقتباس از کتاب‌های درسی خارجی بوده که در 30 سال گذشته هیچ گونه تغییر بنیادی نداشته است.

قربان ادامه داد: این نقیصه از یک سو و انتظار تغییر و تحول در تعلیم و تربیت از سوی دیگر موجب شد تغییر محتوای کتاب‌های ابتدایی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: براساس همین رویکرد امسال کتاب ریاضی اول ابتدایی به طور صد درصد تغییر کرده و کتاب علوم نیز به میزان 80 درصد دگرگونی محتوایی را تجربه می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در پنج سال آینده تمام محتوای آموزشی دوره ابتدایی جدید خواهد شد و تفکرمحوری و پرسشگری رویکرد اصلی کتاب‌های درسی خواهد بود.

قربان هم‌چنین با بیان اینکه کلاس ششم ابتدایی پس از سال‌ها مجدداً در نظام جدید احیاء می‌شود، گفت: در واقع تعداد عنوان کتبی که دانش‌آموزان در این پایه باید بگذرانند، با تعداد کتب پایه پنجم برابری می‌کند با این تفاوت که در دو کتاب با عنوان "تفکر و پژوهش" و "کار و فن‌آوری" نیز به کتاب‌های پایه ششم اضافه می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار امیدواری کرد با استقرار نظام جدید آموزشی شاهد تحقق اهداف ترسیم شده در سند تحول آموزش و پرورش کشور که نگاهی پویا و توسعه یافته به امر تعلیم و تربیت دارد، باشیم.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول