اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

بیش از 38 میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی همدان انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سال 90 بیش از 38 میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی انجام شد.

بیش از 38 میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی همدان انجام شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 38 میلیون و 765 هزار دلار معادل 42 درصد از کل صادرات استان در سال 90 از گمرک استان صادر شد.

وی گفت: این میزان از صادرات که از نظر وزنی 27 هزار و 726 تن بوده است به کشورهای آلمان، اوکراین، روسیه، ترکمنستان، امارات، عراق، ارمنستان، لهستان، چک، صربستان، تایلند، رومانی، اتیوپی، اسلواکی، افغانستان، مراکش، کویت، صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: صادرات بخش کشاورزی توانسته نسبت به سال 89 از نظر ارزشی 13 درصد و از نظر وزنی 38 درصد رشد کند.

وی گفت: مهمترین اقلام این بخش مربوط به کشمش است که طی این مدت خود را به عنوان مهمترین کالای صادراتی استان معرفی کرده است.

فرشچی‌موحد افزود: این محصول با صادراتی نزدیک به 34 میلیون دلاری خود به تنهایی 37 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از دیگر اقلام مهم این بخش می‌توان از سیب‌زمینی نام برد که با صادرات 4 میلیون و 185 هزار دلار پنج درصد از صادرات استان را به نام خود کرده و نسبت به سال 89 چهار برابر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: تخمه هندوانه، خرمای کبکاب، نخود و لبنیات نیز از دیگر کالاهای صادراتی این بخش است.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی مهمترین بخش صادراتی استان است لزوم توجه هر چه بیشتر به این بخش ضروری است تا از این طریق نسبت به صادرات کالاهای صادراتی کشاورزی اقدام بیشتری شود.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول