اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان خبرداد

صادرات 3 هزار دستگاه تراکتور با ارزآوری 30 میلیون دلار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان گفت: از ابتدای تاسیس کارخانه تراکتورسازی کردستان تاکنون 24 هزار و 700 دستگاه تراکتور تولید شده که بیش از 3 هزار دستگاه آن به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 3 هزار دستگاه تراکتور با ارزآوری 30 میلیون دلار

جعفر ملکی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 2 هزار و 37 دستگاه از کل صادرات از سال 83 تا شهریور سال گذشته بوده و مابقی نیز در سال گذشته صادر شده است.

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان بیان کرد: محصولات این کارخانه به کشورهای عراق، ارمنستان، بولیوی و افغانستان صادر شده است.

ملکی در ادامه با اشاره به اینکه هر دستگاه تراکتور در بازارهای خارجی حدود 14 هزار دلار به فروش می‌رسد، تصریح کرد: این شرکت در مجموع در سال گذشته بیش از 30 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

به گفته وی، میزان صادرات شرکت تراکتورسازی کردستان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن به دلیل رونق بازار و تغییر برنامه‌های مدیریتی با افزایش 10 برابری مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد تراکتور کشور عراق از کارخانه تراکتورسازی کردستان تامین می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر این کارخانه می‌تواند نیاز تمام استان‌های کشور را برآورده سازد.

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان اعلام کرد: این کارخانه با 140 نفر اشتغالزایی مستقیم و 250 نفر اشتغال غیرمستقیم تراکتور تک و دو دیفرانسیل تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: تراکتورهای تک دیفرانسیل با 75 اسب بخار قدرت، ویژه زمین‌های کشاورزی با هکتار پایین و تراکتورهای دو دیفرانسیل با 80 اسب بخار ویژه زمین‌های کشاورزی با هکتار بالا و کشیدن ادوات کشاورزی سنگین است.

به گفته مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان، پیش‌بینی می‌شود در این کارخانه 4 هزار و 500 دستگاه تراکتور تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

وی بیان کرد: کارخانه تراکتورسازی کردستان دومین کارخانه بزرگ پس از کارخانه تراکتورسازی تبریز و زیرمجموعه کارخانجات تراکتور سازی ایران است.

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان در پایان فروش زیاد تراکتور در بازارهای خارجی به دلیل کیفیت بالا نسبت به فروش داخلی را از موفقیت‌های این کارخانه عنوان کرد.

کارخانه تراکتورسازی کردستان از سال 83 با 50 میلیارد ریال هزینه راه‌اندازی شد و هم اکنون توان تامین نیاز تمام استان‌های کشور به تراکتورهای تک و دو دیفرانسیل را دارد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول