اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیجان

سوگواره مروارید پنهان بقیع برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیجان از برگزاری سوگواره مروارید پنهان بقیع به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این شهرستان خبر داد.

سوگواره مروارید پنهان بقیع برگزار می‌شود

ابوالفضل باباخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این سوگواره به همت انجمن نمایش و تعزیه اداره ارشاد کمیجان و طی روزهای 5، 6 و 7 اردیبهشت ماه در روستای اسفندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون پنج گروه نمایشی برای شرکت در این سوگواره اعلام آمادگی کرده‌اند و علاقمندان به شرکت در این سوگواره تا شنبه مهلت دارند آمادگی خود را برای اجرای نمایش تعزیه در این سوگواره اعلام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیجان با بیان اینکه برنامه‌های دهه دوم فاطمیه با محوریت ستاد فاطمیه شهرستان برگزار می‌شود خاطر نشان ساخت: برگزاری آیین‌های سوگواری و مذهبی در 33 کانون از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دیگر برنامه‌های مهم این اداره در دهه دوم فاطمیه است.

باباخانی بر ضرورت گرامیداشت این ایام تاکید کرد و گفت: اهل بیت پیامبر گرامی اسلام درد و رنج‌های بسیاری را متحمل شده‌اند و شیعیان باید در این ایام با برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی مظلومیت خاندان رسالت را نشان داده و از انجام اعمالی که موجب وهن و شکسته شدن حرمت این ایام می‌شود، بپرهیزند.

وی با اشاره به لزوم عزاداری برای ائمه اطهار(ع) گفت: همه عزاداری‌ها مطمئنا یک زمینه‌سازی است، برای اینکه یک محب اهل بیت علیهم السلام بهتر بتواند در مسیر جلب رضایت و سیره ایشان حرکت کند و در نهایت با اصلاح یک فرد و یک جامعه سعادت فردی و اجتماعی جامعه و فرد تضمین شود که می‌طلبد مؤمنان در این ایام با حضور قلب در مراسم عزاداری شرکت کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول