اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

زکات اختلاف طبقاتی را در جامعه از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: زکات اختلاف طبقاتی را در جامعه از بین می‌برد.

زکات اختلاف طبقاتی را در جامعه از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش احمد خرم‌روز در همایش زکات در میاندشت اظهار داشت: احیای سنت‌های الهی و تلاش برای اجرای دستورات دین مبین اسلام از مهم‌ترین اهدافی است که حکومت اسلامی برای آن تلاش می‌کند.

بخشدار آبپخش خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دین و روش برای زندگی انسان‌هاست و راه خیر و سعادت در زندگی دنیوی و اخروی را به انسان‌ها نشان داده و آنها را برای دستیابی به سعادت و سربلندی راهنمایی کرده است.

خرم‌روز اذعان داشت: دین مبین اسلامی به تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان‌ها توجه داشته و در تمامی موارد برنامه‌ای جامع و کامل از طریق قرآن کریم و دستورات الهی در اختیار انسان‌ها قرار داده و ما موظف به انجام این برنامه‌ها هستیم.

وی در همین راستا اضافه کرد: یکی از فرایض مهم اسلامی که در سال‌های اخیر توجهات فراوانی به آن شده مساله زکات است که در واقع یکی از ابعاد و جنبه‌های اقتصادی دین مبین اسلام برای رفع فقر و نیازمندی در جوامع انسانی است.

این مسئول ادامه داد: پرداخت زکات سبب توانمندسازی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود و اختلافات طبقاتی پوچ و دست ساخته انسان‌ها را از بین می‌برد و زمینه‌ساز برابری و برادری انسان‌ها در جامعه می‌شود.

بخشدار آبپخش نقش ائمه جمعه در احیا سنت الهی زکات را انکارناپذیر دانست و بیان داشت: در سال‌های اخیر ائمه جمعه و روحانیون تلاش فراوان و نقشی انکارناپذیر در احیای سنت الهی زکات دا‌شته‌اند و با رهنمودهای حکیمانه خود مردم را به این عمل به این فریضه مهم الهی تشویق کرده‌اند.

خرم‌روز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه الهی زکات نیاز به مجاهدانی خستگی‌ناپذیر دارد و روحانیون و ائمه جمعه نقش مجاهدان خستگی‌ناپذیر احیای این سنت حسنه الهی هستند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول