اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک طراح لباس:

اصالت لباس ایرانی فراموش شده است

خبرگزاری فارس: یک طراح لباس گفت: اصالت لباس ایرانی فراموش شده است، اما بسیاری از کشورها هم‌چون پاکستان و هند اصالت پوشاک خود را حفظ کرده‌اند.

اصالت لباس ایرانی فراموش شده است

سعیده رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کپی‌برداری از دنیای غرب بین هنرمندان ما به شدت به چشم می‌خورد.

وی افزود: برخی هنرمندان ما قصد دارند هنر و آثاری که در دنیای غرب شنیده می‌شود را در گالری‌ها به نمایش بگذارند و بگویند این آثار را ما آفریدیم.

یک طراح لباس در ادامه بیان داشت: در گالری‌هایی که بازدید می‌کنم، می‌بینم آثاری به نمایش در می‌آیند که 30 تا 40 سال پیش به شیوه نقاشی‌های آمریکا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اصالت لباس ایرانی خدشه‌دار شده است عنوان کرد: پس از زمان صفویه تاکنون اصالت پوشاک ایرانی خدشه‌دار شده است، به عنوان مثال مردم پاکستان با گذشت زمان هیچ تغییری در لباس خود نداشته‌اند، به گونه‌ای که می‌توان گفت شکیل‌تر شده‌اند، ولی ساختار اصلی لباس زن یا مردشان تغییر نکرده است.

رضایی در ادامه اضافه کرد: لباس مردم هندی هم تغییر چندانی نداشته است، وقتی یک خانم ساری پوشیده باشد، همه می‌فهمند که هندی است، به همین دلیل مردم افغان و عرب‌ها و خیلی از کشور‌های آسیایی تغییر چندانی در لباس، آداب و رسوم خود نداشته‌اند اگر چه به روز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از پوشاک موجود در بازار ایرانی است، گفت: بازار فعلی پوشاک ایران بیانگر این است که پوشاک ایرانی نه تنها در کشور و بلکه در خارج از کشور نیز مورد استقبال قرار نمی‎گیرد، زیرا قیمت تمام شده تولید بالا است و تولیدکنندگان به تنوع در مدل‎های تولید توجهی ندارند.

این طراح لباس با بیان اینکه گرایش به سمت خرید پوشاک خارجی توسط مشتریان سبب فروش پوشاک ایرانی به نام محصول خارجی شده است، ادامه داد: باید بازار پوشاک ما به سرو سامان برسد و از تولیدگران داخلی حمایت شود، به گونه‎ای جنس و مواد اولیه ارزان قیمت در اختیار آنها قرار بگیرد و هم‌چنین طراحان لباس دست به خلق طرح‎های نو بزنند و به ذائقه مشتریان خود احترام بگذارند تا این کسادی بازار پوشاک ایرانی بهبود یابد و تولیدگران مجبور به حراج اجناس خود نشوند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول