اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز نخستین دوره مسابقات سراسری طراحی پارچه، لباس در یزد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مسابقات سراسری ملی دانشجویی طراحی بافت پارچه، لباس و چاپ به میزبانی دانشگاه یزد و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی و خوشه نساجی یزد آغاز به کار کرد.

آغاز نخستین دوره مسابقات سراسری طراحی پارچه، لباس در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد صبح امروز در حاشیه برگزاری این مسابقات، هدف از برگزاری مسابقات سراسری طراح پارچه، لباس و چاپ را بالا بردن سطح دانش طراحی بین دانشجویان، اعتمادسازی صنعتگران نسبت به طراح ایرانی، آشنایی طراحان با نیازهای بازار و صنایع نساجی و هم‌چنین معرفی طراحان خلاق عنوان کرد.

سیدمسعود عظیمی با اشاره به ارسال بیش از 320 طرح از دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه مسابقات بیان کرد: از بین طرح‌های ارسالی به دبیرخانه، 9 طرح در سه بخش طراحی لباس، طراحی بافت پارچه و بخش چاپ برگزیده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در حاشیه این مسابقات دومین جشنواره طراحی پارچه و لباس دانشجویی کشور و چهارمین نمایشگاه «نقشی بر تار و پود» نیز برگزار می‌شود.

محمد امین، عامل توسعه خوشه نساجی یزد در این مراسم با تشریح برنامه‌های جنبی این مسابقات و نمایشگاه اظهار داشت: برگزاری سه کارگاه آموزشی با موضوعات طراحی لباس، طراحی پارچه با نرم‌افزار EAT و طراحی پارچه با نرم‌افزار Net graphic و بازدید دانشجویان از واحدهای نساجی استان از دیگر برنامه‌های جنبی این مسابقات است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی و رئیس نخستین دوره مسابقات طراحی بافت پارچه، لباس و چاپ دانشجویان کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه طراحی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تمدن، محصول تلاش فکری و دسته جمعی بشریت بوده و همه انسان‌ها در تولید و انباشت آن به نوعی ایفای نقش کرده‌اند، انجمن علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد، اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی نخستین دوره از این مسابقات کرده است.

محسن هادی‌زاده، آشنایی علمی و عملی دانشجویان با این زمینه پر کاربرد، افزایش انگیزه و تمایل به ادامه کار و تحصیل دانشجویان نخبه در این رشته، تحریک شور و نشاط علمی در دانشجویان، فراهم‌سازی فرصتی برای یادگیری کارگروهی برای آنها و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای این مسابقات است.

به گزارش فارس، این نمایشگاه به مدت سه روز و از ساعت 16 تا 20 در محل سالن فجر دانشگاه یزد برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول