اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد حجاب سازمان فرهنگی ورزشی قزوین:

لباس فرم اسلامی ـ ایرانی جایگزین لباس‌های فرم زنان در ادارات می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد عفاف و حجاب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: واحد عفاف و حجاب سازمان فرهنگی ورزشی با استفاده از خیاط‌های مجرب بانوان اقدام به طراحی لباس فرم اسلامی ـ ایرانی زنان در ادارات کرده است.

لباس فرم اسلامی ـ ایرانی جایگزین لباس‌های فرم زنان در ادارات می‌شود

رقیه ترکمن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در لباس‌های فرم طراحی شده برای بانوان شاغل در شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن تلاش شده تا به معیارهای اسلامی و محجبه بودن آن و از طرفی داخلی و مناسب با فرهنگ ایرانی بودنش توجه شود و در نتیجه لباسی تهیه شد که انتظار داریم مورد توجه بانوان مسلمان ایرانی قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در راه طراحی و استفاده لباس‌های جدید ایرانی و اسلامی وجود دارد قیمت تمام شده بالای این لباس‌ها در مقایسه با لباس‌های معمولی مورد استفاده عموم مردم است که در روند طراحی این لباس‌ها به این نکته نیز توجه شده و خوشبختانه لباسی طراحی شده که از نظر هزینه نیز برای بانوان به صرفه باشد، البته لازم به ذکر است که تمامی هزینه‌ها از سوی شهرداری قزوین تقبل شده و این بانوان هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

مسئول واحد عفاف و حجاب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر بیش از 200 زن در 20 شهرداری و سازمان‌های زیر نظر شهرداری قزوین فعالیت می‌کنند که از امسال تمام این بانوان با لباس‌های فرم جدید در محل کار حاضر می‌شوند.

ترکمن در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ما در بخشی از نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی در ایام نوروز نیز با غرفه‌ای به نام غرفه عفاف و حجاب تلاش کردیم تا کودکان را با مصادیق حجاب و فواید آن آشنا کنیم.

وی ادامه داد: امروزه حجاب اصیل و ایرانی ما با عنوان چادر از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است اما باید بپذیریم که گاهی این نوع حجاب از نظر قشر جوان ما پذیرفته شده نیست، لذا با ارائه نمونه‌هایی از لباس‌های ایرانی و اسلامی می‌توان قشر جوان و نوجوان را که آینده‌سازان این کشور هستند، با حجاب آشنا کنیم.

مسئول واحد عفاف و حجاب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی تلاش کرد تا مادران و کودکان را در کنار یکدیگر به عفاف و حجاب دعوت کند، به طوری که کتاب‌های مناسب و بسته‌های فرهنگی مرتبط به والدین در این زمینه معرفی و کودکان نیز با نقاشی‌هایی در زمینه حجاب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ترکمن استقبال از این غرفه در نمایشگاه دوم را عالی ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم کشور اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای بحث حجاب و عفاف قائل می‌شوند لذا این نیاز احساس می‌شود که در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف حجاب از دیدگاه‌های متفاوت مورد پژوهش و بررسی انجام شود و مردم بتوانند از هر دیدگاه و منظری حجاب را مطالعه کنند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول