اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما:

فرهاد فارسی طراحی صحنه و لباس را در سینما نهادینه کرد

خبرگزاری فارس: کارگردان سینما گفت: فرهاد فارسی با گذاشتن جان و روح خودش طراح صحنه و لباس را در سینمای ایران نهادینه کرد.

فرهاد فارسی طراحی صحنه و لباس را در سینما نهادینه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی نجفی در مراسم تجلیل از فرهاد فارسی طراح صحنه و لباس سینمای ایران اظهار داشت: دلیل حضور من در این مراسم به دلیل اتفاق بزرگی است که برای سینمای ایران و برنده شدن اصغر فرهادی در شرایط حاضر رخ داده است.

وی که با بیان این سخن با تشویق بسیاری از طرف حضار مواجه شد، ادامه داد: اصغر فرهادی نماینده فرهنگ و هنر ایران در سطح جهان است و خانه سینما که مکانی عمومی برای تمامی سینماگران که هیچ حکومتی نمی‌تواند آن را از پا درآورد، به حساب می‌آید.

این فیلم‌نامه‌نویس اضافه کرد: اگر کسی از من که سال‌ها در سینما فعالیت دارم بپرسد که مشکل اصلی سینمای ایران چیست، آن را سناریو عنوان می‌کنم، حال شما تصور کنید سناریویی که به زبان فارسی است بتواند کاندید جایزه در جهان ‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این مطلب افزود: تصور ارزش این کاندیدا اگر کمتر از خود جایزه نباشد در همان حد است.

نجفی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در مورد فرهاد فارسی طراح صحنه و لباس سینمای ایران تصریح کرد: او به ریز‌کاری‌هایی توجه داشته که به خوبی می‌توان در فیلم ابوعلی سینا دید.

وی اهمیت طراح صحنه و لباس را این‌گونه بیان داشت: طراح صحنه و لباس به قدری در سینما اهمیت دارد که بر روی موضوع فیلم نیز تأثیر می‌گذارد.

کارگردان سینما با اشاره به دقت و توجه و ریز‌کاری‌هایی که یک طراح صحنه دارد، تأکید کرد: یک طراح صحنه براساس موضوع تمام مراحل و لحظه‌ها را در ذهن دارد و با این کار کمک بزرگی به کارگردان به دلیل اینکه صحنه را بازشناسی کرده و به ویژه به فیلم‌بردار که برای رنگ‌ها و طراحی نور و انعکاسش بر روی نگاتیو فیلم تأثیر داشته است.

وی با یادی از فرهاد فارسی گفت: فارسی با گذاشتن جان و روح خودش طراح صحنه و لباس را در سینمای ایران نهادینه کرد.

به گزارش فارس، فرهاد فارسی به عنوان طراح صحنه و لباس فیلم‌های حاجی واشنگتن، دستفروش، روسری آبی، عشق گمشده، یک بوس کوچولو، آسمان پر ستاره و تماس شیطانی را برعهده داشته که در این مراسم که تجلیلی از این شادروان بود، کلیپی از قسمت‌هایی از این فیلم‌ها تهیه شده بود و به تماشاچیان نشان داده شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول