اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گزارش فارس بررسی شد

تبلیغات گسترده 58 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان/ استفاده از لباس کردی برای جذب آرا

خبرگزاری فارس: با اعلام آغاز تبلیغات رسمی، تب و تاب انتخاباتی در تمامی نقاط استان کردستان بالا رفته و هر کدام از کاندیداها به نوعی برای جذب آرای مردم تلاش می‌کنند تا جایی که برخی از آنها برای برانگیختن حس ناسیونالیستی مردم و جذب آرای آنها رو به پوشیدن لباس‌های کردی آورده‌اند.

تبلیغات گسترده 58 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان/ استفاده از لباس کردی برای جذب آرا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج تبلیغات در جریان انتخابات یکی از ابزارهای شناخت و معرفی کاندیداها به مردم است اما باید معرفی درست و به دور از هرگونه اغراق و گزافه‌گویی باشد.

در گذشته نه چندان دوری که مردم از اینترنت، فضای مجازی و حتی تلفن همراه برخوردار نبودند کاندیداها با زدن پوسترهایی در قطع‌های بزرگ و کوچک بر دیوار و راه انداختن کارناوال‌هایی سعی در جمع کردن مردم و معرفی کاندیدای مدنظر خود را داشتند.

اما اکنون قبل از آغاز تبلیغات رسمی هر کدام از کاندیداها به نوعی تبلیغات زیرزمینی انجام می‌دادند تا جایی که برخی‌ها با ورود به مراسم‌های ختم و یا مولودی‌خوانی در ایام هفته وحدت، استفاده از مکان‌های دولتی در قالب ورود به همایش‌ها و جشنواره‌ها، ارسال پیامک، ایجاد وبلاگ‌های شخصی، توزیع کارت‌های ویزیت و دیدارهای چهره به چهره برای معرفی خود و جذب آرای مردم تلاش می‌کردند.

متوسل شدن به چهره‌های شاخص و مقبول عامه مردم نیز یکی از راه‌های جذب آرای مردمی است که کاندیداها بیشتر از این افراد در روستاها و حواشی شهرها که مردم بیشتر شاخص‌های عمومی و جامعه‌شناختی را ملاک انتخاب خود قرار می‌دهند، استفاده می‌کنند.

برخی از کاندیداها نیز پوسترهایی با لباس‌های کردی و ژست‌های آنچنانی چاپ کرده‌اند که شاید برخی از این افراد در طول عمرشان از آن لباس‌ها در مجالس و مجامع عمومی بیرون استفاده نکرده‌اند.

ایجاد ستادهای انتخاباتی به ویژه در حاشیه شهرها و پخش آهنگ‌های مجاز از خوانندگان کرد یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای نمایندگی مجلس در کردستان است. 

بدون شک مردم در حال حاضر نسبت به گذشته آگاهی بیشتری دارند و با برخورداری از امکانات رسانه‌ای در قالب رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی از توان تشخیص بالایی برخوردارند و با سنجش کاندیداها، اصلح‌ها را انتخاب خواهند کرد.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند (کاندیداها باید از تبلیغات رنگین و دادن وعده‌های غیرعملی پرهیز کنند) چرا که مردم اکنون همانند گذشته گول وعده‌های دروغین و غیرعملی برخی از کاندیداها را نمی‌خورند و تنها بر اساس معیارها و ملاک‌های یک نماینده شایسته، کاندیدای مدنظر خویش را انتخاب می‌کنند.

کردستان استانی مرزی و به نوعی یکی از استان‌های هدف دشمن برای ورود و ایجاد نفاق در بین ملت و نظام است و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و این نیازمند نمایندگانی اصلح و با شاخص‌هایی فراتر از نمایندگان سایر استان‌های مرکزی کشور است.

استان کردستان به نمایندگانی نیاز دارد که با درد مردم آشنا بوده و با اقدامات سنجیده و تلاش مضاعف راه را برای جبران عقب‌ماندگی فراهم کرده و توسعه استان را تسهیل و شتاب ببخشد.

کردستان استانی فرهنگی و دارای مردمی با مذاهب سنی و شیعه و زبان‌های ترکی و کردی است که اگر نمایندگانی اصلح و آگاه به مسائل مختلف در مجلس نداشته باشند با ایجاد مشکل و دامن زدن به یک‌سری مسائل آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

امید آن می‌رود که کاندیداهای تایید صلاحیت در وهله اول بر اساس رسالت ذاتی هر ایرانی زمینه را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فراهم کرده و بعد از آن هم به دور از بداخلاقی و تخریب سایرین، برنامه‌ها، توانمندی و تخصص خود را به مردم حوزه انتخابیه ارائه نماید.

در استان کردستان برای 5 حوزه انتخابیه در مجموع 97 نفر ثبت‌نام کرده بودند که 6 نفر از آنان انصراف داد و در نهایت در روند بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان 58 نفر از آنان به مرحله رقابت راه یافتند.

گفتنی است استان کردستان با 10 شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر دارای شش کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

در پایان باید این نکته را مدنظر داشت که 6 نفر از بین 58 نفر تایید صلاحیت شده با انتخاب مردم به مجلس راه می‌یابند و باید سایر نامزدها بعد از انتخابات به آرا و افراد منتخب مردم احترام گذشته و به دور از هر حاشیه‌ای خدمتگزاری خود را همچون گذشته ادامه دهند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول