اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شبانه‏روز گذشته صورت گرفت

نجات 10 نفر از سرمای محور هراز / لباس گرم یادتان نرود

خبرگزاری فارس: در شبانه‏روز گذشته و در پی شدت گرفتن بارش برف و کولاک ذاتی منطقه آبعلی، 10 مسافر نوروزی گرفتار در سرمای محور هراز از مرگ نجات یافتند.

نجات 10 نفر از سرمای محور هراز / لباس گرم یادتان نرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران هراز از جمله مسیرهایی پرتردد بین دو استان همجوار تهران و مازندران و در ردیف محورهای مواصلاتی ترانزیتی نواحی شمالی و جنوبی کشور به شمار می‏آید.

طبیعتی زیبا، حواشی جاده‏ای دیدنی، وجود مراکز فروش انواع و اقسام خوراکی‏های محلی و نقش خاطراتی خوش بر اذهان مسافران عبوری از این مسیر همگی از ویژگی‏های بارز این جاده پیر و قدیمی اما پر رونق شمال شرق استان تهران محسوب می‏شود.

اما گاه این پیرمرد اغلب متبسم، خشمگین شده و قرولندکنان کمر به اذیت و آزار فرزندان یا همان مسافران در حال عبور می‏بندد.

شبانه‏روز گذشته مسافران نوروزی در حال گذر از نواحی کوهستانی شمال شرق استان به مقصد مناطق خوش آب و هوای شمالی کشور برای گذراندن روزهایی خوش در کنار خانواده، شاهد خشم هراز در سرمای این منطقه بودند.

البته خدا آن روز را نیاورد؛ اما برای درک بهتر واژه "سرما" در محور هراز باید از نزدیک در کوران این سرمای استخوان‏سوز، طاقت‏فرسا و به واقع مردافکن قرار گرفت.

کودکی که از شدت سرما به گریه افتاده و اشکش در چهره معصومش یخ بسته، خودروهایی که به مانند فیلم‏های سینمای اکشن به اشکال نامنظم در مسیر برف‏گیر جاده متوقف شده‏اند، مردم پیچیده در پتویی که به راهدارخانه‏ها منتقل می‏شوند، غرش کولاک در تو در توی دل صخره‏های سفید رنگ، راننده‏ای که تنها امید او برای ادامه صحیح مسیر چراغ چشمک‏زن خودروی روبه‏روست، خبرنگاری که خشکی انگشتانش مجال چکاندن کلید دوربین عکاسی برای ثبت این وقایع را نمی‏دهد و ... تنها گوشه‏ای از وقایعی است که شاید راهداران، این قشر خدوم، زحمت‏کش، بی‏ادعا و فرشته‏خوی بارها و بارها آنها را تجربه کرده‏اند.

در همین رابطه، بخشدار رودهن در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران درباره کولاک شب گذشته محور هراز گفت: شب گذشته بار دیگر خشم طبیعت در کولاک محور هراز نمایان شد.

رضا طاهرخانی ادامه داد: بر اثر بارش شدید برف و کولاک در هراز، چند خودروی متعلق به مسافران نوروزی حامل 10 تن از هموطنان اصفهانی در محور هراز گرفتار شده بودند.

وی اضافه کرد: به محض کسب اطلاع توسط ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بخش رودهن از گرفتاری این افراد، همه اعضای این مجموعه نظیر بخشداری، هلال‏احمر، اداره راه و شهرسازی و راهداران همیشه آماده در منطقه حاضر شدند و این 10 نفر را از مهلکه آن ساعات هراز نجات دادند.

بخشدار رودهن افزود: این مسافران پس از رهایی از سرمای هراز به راهدارخانه آبعلی منتقل و با دریافت خدمات لازم تا صبح در این مکان اسکان داده شدند.

طاهرخانی ادامه داد: خود این افراد نیز اذعان داشتند که اگر راهداران بخش رودهن به کمک و یاریشان نمی‏شتافتند، وضع سلامت آنها در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول