اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان بویین‌زهرا تاکید کرد

احیا و گسترش فرهنگ ورزش در سطح جامعه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویین زهرا گفت: بسیاری از جوانان هیچ‌گونه تحرکی در طول روز ندارند و تنها فعالیتی که می‌تواند آنها را از حالت سستی بیرون بکشد احیا و گسترش فرهنگ ورزش در سطح جامعه است.

احیا و گسترش فرهنگ ورزش در سطح جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، علیرضا حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری باید با همت و سعی بیشتر زمینه شکوفایی استعداد‌های ورزشی جوانان در سطح کشور فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از رشته‌های ورزشی در بویین‌زهرا نوپا و تازه تأسیس هستند و فضاهای ورزشی در این شهرستان وضعیت نسبتا مطلوبی دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بویین زهرا تصریح کرد: تقاضای ما از همه ورزشکاران در این شهرستان حضور پرشور‌تر در میادین ورزشی و تلاش برای ارتقای سطح ورزشی بویین زهرا در میان شهرستان‌های دیگر استان قزوین است.

وی بیان کرد: در سال 91 برنامه‌ها و اقدامات بسیار مؤثری در حوزه گسترش ورزش‌های اجتماعی و شهروندی در بویین‌زهرا انجام شده که با استقبال فراوان مردم نیز روبرو شد.

حیدری با بیان اینکه ورزشکاران بویین‌زهرایی در تمام میادین ورزشی همواره توکل به خداوند و ائمه‌اطهار را سرلوحه و سر آغاز فعالیت‌های خود قرار می‌دهند، به لزوم گسترش و تعمیق ورزش در سطح جامعه و به کار‌گیری ورزشکاران در برنامه‌های مختلف اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان هیچ‌گونه تحرکی در طول روز ندارند و تنها فعالیتی که می‌تواند آنها را از حالت سستی بیرون بکشد احیای فرهنگ ورزش در سطح جامعه و به صورت گسترده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بویین زهرا ادامه داد: باید از مسئولان در‌خواست کرد که نسبت به تأمین اعتبارات ورزشی برای جوانان و نوجوانان اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمینه‌های فراوانی برای کشف استعداد‌های درونی جوانان در سطح جامعه وجود دارد، تصریح کرد: هر سال در حوزه پیگیری و کشف استعداد‌ها و علاقه‌مندی‌های جوانان و دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی اقدامات و کارهای مؤثری صورت می‌گیرد، ولی این اقدامات باید هر سال افزایش یابد.

حیدری با اشاره به برگزاری هفتگی ورزش‌های شهروندی در بویین‌زهرا تاکید کرد: همایش پیاده‌روی جاده سلامت از ابتدای سال تاکنون با حضور بسیاری از شهروندان علاقه مند به پیاده‌روی هر هفته جمعه‌ها از میدان ورودی بویین‌زهرا به سمت بوستان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در اسفند ماه سال گذشته با همکاری فرمانداری بویین‌زهرا همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی در این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بویین زهرا در خاتمه بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از هیئت‌های ورزشی بویین‌زهرا در حال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی و همچنین انتخابی استان قزوین هستند.

در ادامه این نشست رئیس هیئت تکواندو شهرستان بویین‌زهرا اظهار کرد: تا‌کنون 80 تکواندو‌کار در بخش آقایان، و همچنین 70 تکواندو‌کار در بخش بانوان در سطح این شهرستان شناسایی شده‌اند.

محسن انصاری افزود: این تکواندو‌کاران که اغلب از بخش‌های مرکزی، آوج و همچنین شال هستند استعداد‌های سرشاری را برای شکوفایی در عرصه ورزشی دارند.

رئیس هیئت تکواندو بویین زهرا در ارتباط با لزوم تقویت و حمایت از ورزشکاران مدال‌آور استانی و کشوری تصریح کرد: به هر میزان که حمایت از ورزشکاران در جامعه افزایش یابد، به همان میزان می‌توان به حضور آنان در میادین بین‌المللی ورزشی امید‌وار‌تر بود.

انصاری اعلام کرد: برآورد هزینه هیئت تکواندو شهرستان بویین‌زهرا در سال جاری در حدود 50 میلیون ریال است که 90 درصد از آن تحقق یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری چهار نفر از مربیان استان قزوین قرار است در جلسات تمرینی تکواندو‌کاران شهرستان بویین‌زهرا حضور پیدا کنند.

رئیس هیئت تکواندو بویین‌زهرا عنوان کرد: سال گذشته در قسمت آقایان دو نفر از تکواندو‌کاران این شهرستان موفق به عضویت در تیم پومسه استان قزوین شدند.

وی عنوان کرد: اعضا تیم تکواندو شهرستان بویین‌زهرا در حال حاضر در حال تمرینات تدارکاتی برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی در استان قزوین هستند، که اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می‌شود.

وی  همچنین خاطر نشان کرد: تکواندو‌کاران این شهرستان با توجه به تمرینات سخت و مداومی که انجام می‌دهند در حال حاضر از آمادگی فنی و پشتیبانی مساعد و نسبتا خوبی برخوردار هستند.

رئیس هیئت تکواندو بویین‌زهرا با اشاره به کمبود فضای ورزشی و لزوم حمایت بیشتر مسئولان در این زمینه افزود: از میان سالن‌های ورزشی موجود در سطح شهرستان بویین‌زهرا، فقط چهار سالن در بخش‌های مرکزی، رامند و همچنین آوج به تمرینات روزانه تکواندو‌کاران اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: طی مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته، تعامل بسیار مطلوب و مناسبی با اداره تربیت بدنی شهرستان قزوین برای گسترش این رشته ورزشی و افزایش سطح امکانات صورت پذیرفته است.

وی عنوان کرد: هیئت تکواندو شهرستان بویین زهرا در حال حاضر در چهار رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان آماده جذب و آموزش هنر‌جویان است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: آماده‌سازی تیم برای شرکت در لیگ تکواندو‌کاران استان قزوین، حضور در مسابقات چند‌جانبه تکواندو‌کاران سطح استان در شهرستان تاکستان، برگزاری همایش تجلیل از مدال‌آوران و پیشکسوتان این رشته ورزشی و نیز اعزام جمعی از تکواندو‌کاران بسیجی هیئت تکواندو شهرستان بویین‌زهرا با همکاری اداره تربیت بدنی شهرستان بویین‌زهرا به اردوهای راهیان‌نور از دیگر برنامه‌های این هیئت است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول