اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوش‌دارو پس از مرگ سهراب

ورزش کرمان روزگار مناسبی ندارد

خبرگزاری فارس: از قرار معلوم نتایج ضعیف نمایندگان لیگ برتری ورزش استان کرمان در لیگ‌های مختلف ورزش مردان کشور در سال 90 در سال جاری نیز با نتایج ضعیف دو تیم هندبال استان کرمان تداوم دارد.

ورزش کرمان روزگار مناسبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان هفته دهم مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور روز گذشته با ناکامی دو تیم مس و شهرداری زرند کرمان آغاز شد.

مس در تهران به مصاف نیروی زمینی رفته بود با نتیجه 37 به 34 از این تیم شکست خورد تا تیمی که در هفته‌های آغاز لیگ در جایگاه نخست جدول رده‌بندی مسابقات قرار گرفته بود، اکنون با قرار گرفتن در سراشیبی سقوط تا پله پنجمی جدول تنزل کرده باشد.

به نظر می‌رسد تعطیلی‌های مداوم و بلند مدت لیگ برتر هندبال در این فصل از مسابقات و مشکلات مالی از بزرگ‌ترین عوامل ناکامی نارنجی پوشان توپ به دست باشگاه مس کرمان باشد.

مسی‌ها در پایان هفته دهم مسابقات با کسب سه پیروزی، سه تساوی و چهار شکست با کسب تنها 9 امتیاز در مکان پنجم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر هندبال کشور قرار گرفته است.

اما در دیدار نصف جهان شهرداری زرند به مصاف ذوب‌ آهن رفت، شهرداری زرند که در این فصل از مسابقات انواع و اقسام مشکلات مالی ناشی از سوء ‌مدیریت را به خود دیده است تا این مقطع از مسابقات نتوانسته رضایت هواداران و علاقمندان خود را جلب کند.

این تیم در هفته دهم با نتیجه 30 بر 26 مغلوب ذوب‌ آهنی‌ها شد تا این تیم قدیمی هندبال استان کرمان با قرار گرفتن در مسیر تیم‌هایی مانند والیبال کرمان در لیگ برتر والیبال مردان کشور و تیم‌های فوتبال مس سرچشمه و مس کرمان در مسیر سقوط و بحران قرار گیرد.

به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای در اطراف باشگاه شهرداری زرند علاقه آن چنانی به حمایت از این تیم ندارند.

محسن اخگر سرمربی تیم هندبال شهرداری زرند در این زمینه می‌گوید: این تیم اکنون در وضعیت نامناسب روحی قرار دارد، بخش عمده‌ای از این مشکلات روی به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی باشگاه در قبال بازیکنان است.

وی با قدردانی از غیرت و تعصب بالای بازیکنانش در دیدار برابر ذوب آهن عنوان کرد: ما حتی برای عزیمت به اصفهان با مشکلات مالی روبه‌رو بودیم، به شکلی که هزینه‌‌ سفر به اصفهان را از جیب اعضای تیم و بازیکنان گذاشته‌ایم. 

شهرداری نیز در پایان هفته دهم با کسب دو پیروزی، یک تساوی و هفت شکست با پنج امتیاز در مکان ما قبل آخر جدول لیگ قرار گرفته است.

* خواب مسئولان کرمان طولانی شده است

 

ورزش در استان کرمان از چند سال گذشته در سراشیبی سقوط قرار گرفت است و اگر تیم‌داری شرکت مس در حوزه این باشگاه و لیگ برتر وجود نداشت، اثری از آثار ورزش در استان کرمان مشاهده نمی‌شد.

از یک سال گذشته که مشکلات زیادی سراغ ورزش کشور آمد، می‌شد پیش‌بینی این اتفاقات را در ورزش پهناورترین استان کشور داشت.

البته در شرایط کنونی قصد نبش قبر و تکرار مکرراتی که عنوان شد و توجهی از سوی مسئولان ورزش و مسئولان درجه اول استان به آن نشد، نداریم زیرا همه اهالی ورزش از حذف و کنار گذاشتن سهمیه استان در مسابقات لیگ برتر واترپلوی کشور خبر دارند و چگونگی نحوه سقوط تیم‌های والیبال و فوتبال مس سرچشمه از لیگ‌های برتر نیز نیاز به بازگو کردن ندارد.

اما مسئله مهمی که در این بین مسئولان بلند پایه و ورزش استان کرمان باید پاسخگوی آن باشند، دلیل و چرایی وضعیت کنونی ورزش استان است، ورزشی که در شرایط فعلی با زدن سکته سوم باید به سرای ابدی بشتابد، اما نه تنها مسئولان ورزش از پاسخگویی به این سئوالات امتناع ورزیده‌اند، بلکه در بسیاری از شرایط از پاسخگویی به این سئوالات طفره رفته‌اند.

مسئولان ارشد استان کرمان و ورزش باید به این مسئله توجه داشته باشند که روزگار نه چندان دوری ورزش کرمان با هندبال و دوچرخه ‌سواری بر سر زبان‌ها افتاد، پس لازم است با اتخاذ تدابیری هر چه سریع‌تر مشکلات دو تیم هندبال لیگ برتری به ویژه تیم شهرداری زرند که در منجلاب مشکلات دست و پا می‌زند را رفع کنند.

شاید با جلوگیری از مشکلات این دو تیم، سهل‌انگاری‌های انجام شده رنگ کمتری به خود گیرند.

...............................

یادداشت از عباس آقاملایی

...............................

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول