اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

افسردگی بزرگ‌ترین مشکل سالمندان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بزرگ‌ترین مشکل افراد سالمند مشکلات روحی و افسردگی است.

افسردگی بزرگ‌ترین مشکل سالمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود شبستری ظهر امروز در همایش بزرگ هفته سلامت و تقدیر از فعالان عرصه سلامت با حضور برخی از مسئولان بلند پایه استان در آخرین روز از هفته سلامت با عنوان سالمندی و کرامت اجتماعی در تالار ابن‌هیثم واقع در مرکز تربیت‌معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: چگونگی رشد انسان در چگونگی پیر شدن و داشتن دوران سالمندی سالم و توانمند بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های داشتن دوران سالمندی همراه با سلامتی و سالم سپری کردن آن، نه تنها در بُعد جسمانی بلکه در بُعد روحی روانی و معنوی نیز باید انجام پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر این مطلب که بیشترین مشکل افراد مسن بیشتر به مشکلات روحی روانی و افسردگی مربوط می‌شود، اظهار داشت: افراد سالمند باید به عنوان ستون‌های خانواده و مورد تکریم افراد جامعه قرار گیرند و با حفظ هر چه بیشتر روابط میان کودکان و سالمندان خانواده، هر دوی این گروه‌ها تأثیرات مثبت زیادی از یکدیگر کسب کنند.

شبستری در ارتباط با دو دسته از اقدامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای تکریم و توجه هر چه بیش‌تر به سالمندان جامعه گفت: تهیه سند ملی سلامت سالمند و راه‌اندازی رشته تخصصی طب سالمندان که از مهرماه آینده نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شروع به کار می‌کند، از دسته اقدامات وزارت بهداشت و درمان در راستای تکریم و توجه به سالمندان کشور محسوب می‌شود.

*اجرایی کردن عدالت در سلامت دغدغه اصلی وزارت بهداشت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سال‌های اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجرایی کردن عدالت در سلامت است که در صورت اجرایی شدن کامل آن، این طرح به یکی از بهترین اقدامات حوزه سلامت تبدیل می‌شود.

شبستری ادامه داد: طرح پزشک خانواده که در حال حاضر در روستاها در حال اجرا است، از سال جاری در شهرها نیز به اجرا می‌رسد که طی آن یک پزشک عمومی مسئولیت درمانی در حدود هزار و 500 تا 3 هزار نفر را به طور رایگان برعهده گرفته و در صورت نیاز آنان به پزشک متخصص، بیماران را به مراکز درمانی تخصصی و پزشک متخصص معرفی می‌کند.

وی که اجرای چنین طرح‌هایی را گام‌های بزرگی در راستای تحقق عدالت در سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه‌‌گذاری‌های زیادی در راستای افزایش سطح سلامت جامعه در قالب تأسیس و راه‌اندازی بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت و درمان انجام شده است که بر همین اساس تعداد 6 بیمارستان در استان خراسان‌رضوی طی چند روز آینده افتتاح می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیمارستان پیوند منتصریه، بیمارستان سوانح طالقانی در جاده قوچان و بیمارستان اورژانس 100 تخت‌خوابی در محوطه بیمارستان امام رضا در حال آماده‌سازی است، هم‌چنین تعداد 10 بیمارستان بزرگ در شهرستان‌ها در حال انجام پروژه است.

شبستری حاشیه‌نشینان را از محروم‌ترین اقشار جامعه از لحاظ دریافت خدمات پزشکی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام  زیرساخت‌های عدالت در سلامت ایجاد شده‌ است و با اجرایی کردن آنها، ظرف چند سال آینده به قله افتخارات در آینده دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول