اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دهیاری روستای تخته‌جان تأکید کرد

کم‌آبی مشکل اصلی روستای تخته‌جان

خبرگزاری فارس: مسئول دهیاری روستای تخته‌جان از توابع شهرستان درمیان کم آبی را مشکل اصلی این روستا عنوان کرد.

کم‌آبی مشکل اصلی روستای تخته‌جان

صادق برهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تخته‌جان روستایی است که در 100 کیلومتری جنوب شرق بیرجند واقع شده و آب و هوایی کوهستانی با چشم‌اندازی زیبا دارد.

وی تصریح کرد: تخته‌جان امروزی شکل معماری خود را با وقوع زلزله 1376 از دست داده است و کوچه‌ها و دالان‌های باریک فرو ریخته و اکنون اکثر اهالی در فاصله‌ای دورتر خانه‌سازی کرده‌اند و بافت قدیمی آن به هم خورده است.

مسئول دهیاری روستای تخته‌جان با بیان اینکه تخته‌جان مردمی مهمان‌نواز، متدین و انقلابی دارد، گفت: شغل اکثر مردم، کشاورزی، قالیبافی و دامداری و محصول عمده آن زرشک است.

برهانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تخته‌جان با مشکل کم آبی مواجه است، ادامه داد: اکثر قنات‌های این روستا خشک شده است و کشاورزی رونق گذشته را در روستا ندارد.

برهانی تصریح کرد: همچنین با توجه به خشکسالی‌های اخیر عده زیادی از اهالی مجبور به ترک زندگی در این دیار شده‌اند و مجبور هستند برای معاش خود به سایر شهرها از جمله مشهد و بیرجند مهاجرت کنند.

وی اظهار داشت: امکانات رفاهی این روستا و حتی روستاهای همجوار مانند سراب، گیت، خونیکسار  و زیدان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت خون شهیدان امروزه اصلا قابل قیاس با دوره طاغوت نیست و ناسپاسی است اگر کسی جور دیگری فکر کند.

مسئول دهیاری روستای تخته‌جان لوله‌کشی آب آشامیدنی از قنات ژرف به روستا، برق، مخابرات، درمانگاه که امکانات آن شامل پزشک عمومی و اورژانس و دارو و درمان است، خانه بهداشت، نانوایی، کتابخانه، جاده آسفالته از روستا تا بیرجند و نیز ارتباط با روستاهای همجوار از جاده آسفالته را از امکانات این روستا عنوان کرد.

برهانی ساخت گلزار شهدا، نصب دکل‌های مخابراتی و گیرنده‌های تلویزیونی را از خدمات نظام به روستای تخته جان دانست.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول