اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کردستان:

ساخت دهکده توریستی در کمربندی آبیدر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت در بحث توسعه گردشگری استان خبر داد.

ساخت دهکده توریستی در کمربندی آبیدر

امیر الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این مصوبات شامل ساخت هتل، سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های بین‌راهی است و اکثر این پروژه‌ها برای تکمیل و اتمام در سال آینده عملیاتی شده‌اند.

وی افزود: در بحث ساخت هتل‌ها، هتل لاله سنندج با 30 درصد پیشرفت فیزیکی و هتل شار شهرستان بانه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت آن انجام شده که طبق برنامه زمان‌بندی شده برای ساخت هتل‌های سطح استان این پروژه‌ها تا سال 92 به بهره‌برداری می‌رسند.

الهی تصریح کرد: در حال حاضر 4 مجتمع بین‌راهی سطح استان یارانه‌های خود را دریافت کرده و 3 مجتمع بین‌راهی نیز مجوز ساخت دریافت کرده‌اند که به دلیل عدم سرمایه و سرمایه‌گذار کار ساخت آنها هنوز شروع نشده است.

وی در خصوص ساخت سرویس‌های بهداشتی نیز گفت: در طول سال‌های 89 و 90 تعداد 2 سرویس بهداشتی در پارک 15 خرداد و دوکانان شهرستان بانه ساخته شده و در حال حاضر کار ساخت کمپینگ گردشگری توسط بخش خصوصی در صلوات‌آباد شهرستان سنندج شروع شده که با 80 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

الهی در پایان گفت: شرکت توسعه گردشگری در طول سال‌های 89 تا91 برای ساخت دهکده توریستی و رستوران صخره‌ای در کمربندی کوه آبیدر اقدام به عقد قرارداد با سرمایه‌گذار و یک شرکت خصوصی کرده که بعد از انجام مراحل اداری کار ساخت این دهکده با نظارت شرکت توسعه گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول