اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اصفهان:

کمبود منابع آبی مهم‌ترین مانع جذب سرمایه‌گذاری در اصفهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: کمبود منابع آبی، قوانین دست و پاگیر و نبود اتاق بورس پایاپای کالا در اصفهان مهم‌ترین موانع جذب سرمایه‌گذاری در استان اصفهان است.

کمبود منابع آبی مهم‌ترین مانع جذب سرمایه‌گذاری در اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود صفاری‌پور در جریان بازدید رئیس سازمان سرمایه‌گذاری از مجتمع فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته میزان صادرات استان اصفهان 1.7 میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: این در حالی است که در 9 ماهه سال‌جاری 2.2 میلیارد دلار صادرات در استان اصفهان داشته‌ایم و براساس برنامه باید تا پایان امسال میزان صادرات استان را به رقم 2.5 میلیارد دلار برسانیم.

وی افزود: طی هشت ماهه ابتدای سال‌جاری میزان رشد کشور 25 درصد بوده در حالی که استان اصفهان 47 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه‌گذاری به نسبت در این استان بالا است، گفت: اما با عناوینی چون برخوردار بودن اصفهان، این استان را از بسیاری از منابع مالی و سایر امکانات محروم می‌کنند.

وی نداشتن منابع آبی کافی را یکی از جدی‌ترین محدودیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع در استان اصفهان دانست و تصریح کرد: تاکنون با برگزاری جلسه‌های مختلف راهکارهای جذب منابع آبی برای استان اصفهان را بررسی کرده‌ایم و درصدد هستیم آب را به این استان منتقل کنیم.

صفاری‌پور با اشاره به اینکه همه ادعا دارند که اصفهانی‌ها در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند، گفت: ما این ادعا را در صرفه‌جویی منابع آبی نیز داریم، اما محدودیت منابع آبی در این استان مانع جذب سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی وجود قوانین دست و پاگیر را نیز یکی دیگر از موانع جذب سرمایه‌گذاری در استان اصفهان برشمرد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات سرمایه‌گذاری در استان اصفهان بورس کالای اصفهان بوده که نیازمند راه‌اندازی یک اتاق پایاپای به منظور تسهیل در اقدامات قابل انجام در بورس است، تصریح کرد: ایجاد اتاق پایاپای انجام معاملات در خود اصفهان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اتاق پایاپای به منظور انجام گردش مالی بسیار دارای اهمیت است، بیان داشت: انجام ترنومری مالی شرکت‌های عرضه‌ کننده محصول در بورس در خود اصفهان برای ما اهمیت دارد.

صفاری پور اظهار داشت: به صورت عمده حساب بانکی همه عرضه ‌کننده‌ها در تهران است و شاید عده‌ای بگویند حساب الکترونیک به صورت پیوسته بوده، اما باید توجه داشت تا زمانی که این پول تسویه شود، مدت زمانی طول می‌کشد، چرا که براساس قانون باید یک ماه پس از معامله این تسویه مورد نظر انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران اعتقاد دارد که بورس کالای اصفهان نیاز به اتاق پایاپای ندارد، ادامه داد: براساس پیگیری‌ها و بازدید انجام شده از بورس کالای کیش، به این نتیجه رسیدیم که حداقل به یک نماینده تام‌الاختیار اتاق پایاپای کشور در بورس اصفهان نیاز داریم که بحث تسویه وجوه و فعالیت مربوط به اتاق پایاپای را در استان انجام دهیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: انتظار داریم این اقدامات به نحوی در اتاق پایاپای اصفهان انجام شود که این اقدامات مورد نیاز در اتاق پایاپای کیش نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول