اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آقاتهرانی در جمع طلاب جامعة الزهرا(س) ‌ـ 1 ‌

وجود فتنه و اختلاف به دلیل عدم ‌توجه به رهنمودهای رهبری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فتنه و اختلاف در جامعه مشاهده می‌شود به این دلیل است که به سخنان مقام معظم رهبری توجه نشده و اگر به زبان و سخن توجه شده است در عمل توجهی نشده و تنها حرف بوده است.

وجود فتنه و اختلاف به دلیل عدم ‌توجه به رهنمودهای رهبری است
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج و تجلیل از خواهران فعال در این عرصه در جامعه الزهرا برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه واژه بسیج قبل از انقلاب وجود نداشت، اظهار داشت: یکی از اموری که توسط امام خمینی(ه) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، طرح تشکیل بسیج بود.
وی ادامه داد: تشکیل بسیج مضاعف و میلیونی مورد نظر امام راحل بود که بر مبنای آن تمام امت بسیج شوند و امروز نیز این روحیه مردمی در نظام حفظ شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مقام ولایت در تحکیم موقعیت و سمت‌دهی بسیج تلاش می‌کنند و بسیج مقتدرانه رو به جلو در حرکت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور فرمانده بسیج و بسیجیان یادآور شد: این جلسه روز گذشته برگزار شد و حضور فرمانده بسیج و اعضای آن نشانگر حضور این نهاد در عرصه علم و فناوری است.
وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ بسیجیان از شهرهای مختلف عازم جبهه‌ها می‌شدند و هدف این بود که دشمن را از خاک کشور بیرون کنند و این اتفاق افتاد و دشمنانی که به میهن اسلامی حمله‌ور شدند سرافکنده راه به جایی نبردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، مقام ولایت اجازه ندادند بسیج خاموش شود بلکه تاکید داشتند بسیج باید در تمام عرصه‌های مختلف وارد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی یادآور شد: بسیج در کنار فعالیت‌های نظامی و انتظامی در مواقع فتنه و انحراف نیز یکی از امیدهای جدی هستند که در فتنه اخیر نیز شاهد حضور بسیجیان بودیم.
به گفته وی، بسیجیان در دوران انتخابات گذشته در تهران، زودتر از دیگر نهادها عمل کردند و این افتخار است که اجازه ندادند فتنه راه بیافتد و در برابر انحراف ایستادند.
استاد اخلاق دولت با اشاره به لزوم وجود یک شاخص برای بسیجیان ابراز داشت: مقام معظم رهبری یک شاخص معرفی کردند که با تاسی به آن راه برای بسیجیان روشن می‌شود، ایشان علی بن ابی‌طالب(ع) ‌را بهترین الگوی بسیجی معرفی کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: امام علی(ع) در عمر خویش به جهاد و مجاهدت پرداخته و با تلاش بی‌نهایت احیای اسلام و دین را دنبال کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوشتار و گفتارهای دشمنان نشان از وحشت آنان از بسیج دارد، گفت: بسیج و بسیجی وابسته و دلبسته نشده است و روی اصول کار می‌کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با اشاره به ویژگی‌های بسیجی بودن، ولایت مداری را در اولویت خواند و اضافه کرد: اینکه علما، بزرگان، خواص و عوام سخن از موضوعی می‌کنند، آنکه حرف آخر را می‌زند مقام ولایت است، اینکه دیگران چیزی می‌گویند و مقام معظم رهبری مطلب دیگری می‌گویند، باید سمت رهبری بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر فتنه و اختلاف پیش می‌آید به این دلیل است که به سخن ایشان توجه نشده و اگر به زبان و سخن توجه شده است در عمل توجهی نشده و تنها حرف بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به منظور بیان اهمیت وجود شاخص در جامعه اسلامی به تسبیح خود اشاره کرد و گفت: هیچ فردی با اطمینان نمی‌تواند در مورد اندازه آن نظر دهد، البته هر فردی ممکن است نظری داشته باشد اما این نظرات قطعی نیست چرا که شاخصی وجود ندارد تا تمام رای و نظرات یکسان باشد.
استاد اخلاق دولت خاطرنشان کرد: وجود اختلاف در اندازه تسبیح به دلیل نبود شاخص است اما اگر شاخص وجود داشته باشد در تمام دنیا اندازه تسبیح یک میزان مشخص است.
وی عنوان کرد: قوه مققنه، مجریه، نیروی انتظامی و ... در جامعه وجود دارد که شاهد اختلاف نظر در زمینه‌های مختلف نیز هستیم اما فصل‌الخطاب تمام آنها مقام ولایت است.
حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی گفت: نباید تصور شد که امت اسلام پس از پیامبر(ص) به حال خود رها شده است، بلکه پس از ایشان امامان معصوم و در دوران غیبت ایشان ولی‌فقیه اداره جامعه را بر عهده دارد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول