اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک اعلام کرد

برخورد قاطع با ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان آبیک

خبرگزاری فارس: فرماندار آبیک گفت: در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به شدت حساس هستیم و با متخلفان برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌کنیم.

برخورد قاطع با ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی امروز در جلسه ستاد جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز این شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: فقط یک اداره و سازمان مسئول جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز نیست بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز عزم جدی داشته باشند.

وی افزود: اگر چه ممکن است مردم از برخوردهای قاطعانه مسئولان ناراحت شوند ولی بدعت ساخت و ساز غیر مجاز باید از بین برود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حفظ حریم‌ها در حوزه‌های راه و ترابری، امور آب، گاز، برق، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قوانین متقن و قاطعی در اختیار دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که دستگاه قضایی به کمک این قوانین، حکم صادر می‌کند.

فرماندار آبیک تصریح کرد: مسئولان باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ادارات خود در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز هم‌سو حرکت کنند که این موضوع از اقدامات بازدارنده نیز محسوب می‌شود.

* دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها ضابطه را بر رابطه حاکم کنند

فرماندار آبیک از چشم‌پوشی برخی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز انتقاد کرد و گفت: آنچه موجب گله‌مندی ما هست، این است که برخی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها که مسئول ساماندهی و مدیریت روستاها هستند در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز توجهی ندارند که در  سرکشی از روستاها و شرکت در محافل مختلف این مهم برای ما محرز شده است.

اعلایی با بیان اینکه با دیوار گوشتی و سلاح نمی‌توان از حریم‌ها محافظت کرد افزود: ساخت و ساز غیر مجاز یک پدیده نامبارک و نامیمون است که نباید در جامعه نهادینه شود بنابراین از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها می‌خواهیم که اصول و ضوابط قانونی را بر رابطه حاکم کنند تا شاهد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز بدون حساب و کتاب در روستاها نباشیم.

وی عنوان کرد: اگر چه از نظر دستگاه قضایی ساخت و ساز غیر مجاز جرم نیست ولی یک تخلف و کار خلاف قانون است که دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی با دستگاه قضایی برخود قانونی را در دستور کار قرار دهند.

این مقام مسئول با ذکر اینکه بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز را به صورت چرخه در آورند و مسئولان نیز نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز نظارت ویژه داشته باشند، افزود: تمام آحاد جامعه باید به قانون احترام بگذارند و با تمکین به قانون پس از أخذ جواز به ساخت و ساز اقدام کنند.

* ضرورت رفع مشکل تامین زمین برای روستائیان

فرماندار آبیک در ادامه جلسه با بیان اینکه در برخی از روستاها مردم برای ساخت و ساز با مشکل تأمین زمین مواجه هستند، افزود: از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین به ویژه مشاورین فنی می‌خواهیم که در رفع مشکل مذکور تسریع بخشند تا در زمینه اختصاص زمین و یا الحاق اراضی منابع طبیعی مکاتبات و اقدامات لازم انجام شود.

اعلایی ادامه داد: بخشداران باید با هماهنگی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که بخش قابل توجهی از فعالیت‌هایش در روستاها تعریف شده، روستاهایی را که در زمینه اصلاح طرح هادی و الحاق اراضی مشکل دارند را در اولویت قرار دهند تا مشکل مردم در زمینه ساخت و ساز برطرف شود.

 وی با تاکید بر نشست ویژه بخشداران با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز خاطر نشان کرد: کمیسیون ماده 99 در استان فعال است بنابراین کسانی که عادت ندارند در مسیر قانونی حرکت کنند و اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کنند به این کمیسیون ارجاع داده می‌شوند.

 

* احداث صنایع در خارج از شهرک‌های صنعتی ممنوع است

اعلایی در ادامه گفت: احداث هرگونه واحد صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی ممنوع است، زیرا این مهم، ظلم در حق مردم آبیک است.

وی اذعان کرد: با وجود مشکلات و معضلات وارده از سوی شرکت سیمان و گاوداری‌های متعدد در جوار شهرستان، آیا مردم آبیک حق ندارند نفس راحت بکشند و باید علاوه بر این مسائل، رشد قارچی پدیده واحدهای صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی و آلایندگی ناشی از آنها را هم شاهد باشند و مشکلات را تحمل کنند؟

این مقام مسئول اضافه کرد: احداث هرگونه واحد صنعتی با تخریب منابع طبیعی نیز همراه است که متولیان امر باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و احداث واحدها را به داخل شهرک‌ها ببرند.

فرماندار آبیک از وجود دو شهرک صنعتی در این شهرستان خبر داد و افزود: در سفرهای هیئت دولت احداث دو ناحیه صنعتی برای شهرستان آبیک در نظر گرفته شده که جانمایی ناحیه صنعتی شهر خاکعلی انجام شده و جانمایی ناحیه صنعتی بخش مرکزی در دست اقدام است.

اعلایی با اشاره به اقدامات خوب شهرداری آبیک در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز بر استفاده تجارب شهرداری از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه اعضای ستاد جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان آبیک بر رفع مشکل طرح توسعه روستایی، رفع مشکل زمین در روستاهایی که زمینی برای ساخت و ساز  ندارند، همکاری بهتر و بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و توجیه مردم برای أخذ جواز در خارج از محدوده روستاها و شهرها تاکید کردند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول