اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر معماری و طراحی شهری معاونت شهر‌سازی شهرداری اصفهان:

صدور پروانه ساختمان‌ باید مبتنی بر رعایت مناسب‌سازی باشد

خبرگزاری فارس: مدیر معماری و طراحی شهری معاونت شهر‌سازی شهرداری اصفهان گفت: فرهنگی که در گذشته در راستای مناسب‌سازی در معابر عمومی در سطح شهر وجود نداشته است، امروز نیز در ارتباط با ساختمان‌ها و پروانه‌های ساختمانی نیز قابل مشاهده نیست.

صدور پروانه ساختمان‌ باید مبتنی بر رعایت مناسب‌سازی باشد

مسعود کریمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ در سطح شهر‌ها تبدیل شود، اظهار داشت: در حال حاضر معاونت شهر‌سازی شهرداری اصفهان با عزمی قوی و جدی و اعتقادی راسخ در راستای مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی موجود در سطح شهر گام بر می‌دارد.

وی به ضرورت بکار‌گیری تمامی تمهیدات مورد نیاز در راستای توجه به حقوق معلولان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: تمامی معلولان از زمان خارج شدن از منزل تا رسیدن به مقصد خود باید به راحتی از محیط شهری عبور و استفاده کنند و این قشر از جامعه نباید با هیچ گونه مشکلی در سطح شهر‌ها مواجه شوند.

مدیر معماری و طراحی شهری معاونت شهر‌سازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مسئولان موظف به بکار‌گیری تمامی تمهیدات لازم در سطح شهر‌ها از جمله مناسب‌سازی شیب‌ها، خط‌کشی‌ها، مکان‌های پارک وسایل‌نقلیه شخصی، استفاده از آلارم‌ها و علائم در مکان‌های مورد نیاز معلولان و مناسب‌سازی سایر اماکن موجود در سطح شهر هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان شهری باید در راستای مناسب‌سازی محیط شهری به سمتی حرکت کنند که معلولان تمامی امورات خود را با استفاده از توانمندی‌های خود انجام بدهند، اضافه کرد: شهرداری به صورت عمده می‌تواند به صورت مستقیم در راستای مناسب‌سازی معابر عمومی و اماکن عمومی مرتبط با شهرداری اقدامات لازم را انجام بدهد.

کریمیان تأکید کرد: برخی از ساختمان‌ها مانند بانک‌‌ها و بیمارستان‌ها در گذشته در سطح شهر احداث شده‌اند و تعامل بر قرار کردن با این ساختمان‌ها که پس از احداث از سیطره شهرداری خارج شده‌اند بسیار مشکل است.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن موضوع مناسب‌سازی در پروانه ساختمان‌ها نیز یک امر ضروری و مهم تلقی می‌شود، ادامه داد: اما فرهنگی که در راستای مناسب‌سازی در معابر عمومی در سطح شهر وجود نداشته است در ارتباط با ساختمان‌ها و پروانه‌های ساختمانی نیز قابل مشاهده نیست.

مدیر معماری و طراحی شهری معاونت شهر‌سازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه صدور پروانه ساختمان‌ها باید مبتنی بر رعایت مناسب‌سازی باشد، بیان داشت: تمامی مواردی که افراد عادی و سالم از آنها استفاده می‌کنند باید بدون هیچ گونه شک و شبهه‌ای در اختیار معلولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قانون به صورت ویژه از معلولان حمایت می‌کند، گفت: معاونت شهر‌سازی در حال حاضر در راستای هدفمند شدن مناسب‌سازی به منظور رعایت حقوق معلولان در تمامی زمینه‌ها گام‌های مؤثری را برداشته است.

انتهای پیام/ خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول