اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کرمان:

نوسازی ساختمان‌ها راهکار زیباسازی کرمان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان گفت: فراهم کردن زمینه نوسازی ساختمان‌های قدیمی با قدمت بیش از 30 سال می‌تواند یکی از راهکارهای زیباسازی شهر باشد.

نوسازی ساختمان‌ها راهکار زیباسازی کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان، محمد بدیعی در نشست هم‌اندیشی اتاق بازرگانی و شهرداری کرمان جایگاه استان را بسیار بالاتر از موقعیت کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک اداره قسمت‌های مختلف مملکت به صورت فدرال باشد و بودجه‌ها و پارلمان‌ها منطقه‌ای باشند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی بحث سرمایه‌گذاری در استان را دنبال می‌کند، افزود: از این رو ایجاد تغییرات در چهره شهر و زیباسازی و ایمن‌سازی شهری یک ضرورت است. بدیعی برای دستیابی به این مهم پیشنهاداتی را ارائه کرد و ابراز داشت: فراهم کردن زمینه نوسازی ساختمان‌های قدیمی با قدمت بیش از 30 سال می‌تواند یکی از راهکارهای زیباسازی شهر باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان ارائه تسهیلات در این مورد را مؤثر دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال اجازه ساخت طبقات بیشتر یا عدم دریافت هزینه صدور پروانه از جمله این موارد است.

وی نماسازی مناطق شهری را راهکاری دیگر برای زیباسازی شهر عنوان کرد و در تشریح آن گفت: باید طرح‌هایی مصوب شود که سازمان نظام مهندسی در راستای تحقق و عملیاتی شدن آن گام بردارد.

رئیس شورای شهر کرمان نیز از همکاری و تعامل مطلوب اتاق بازرگانی برای توسعه استان تشکر کرد و گفت: مسئولان شهرداری با خون دل و تلاش خارج از چهارچوب اداری و با تلاش شبانه‌روزی شهر را اداره می‌کنند.

علی مهاجری به بودجه 120 میلیاردی شهرداری اشاره و آن را ناچیز عنوان کرد و اظهار داشت: این بودجه جای فکر کردن و برنامه‌ریزی ندارد، زیرا 60 درصد این مبلغ نیز صرف امور جاری شهرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش این بودجه منوط به افزایش عوارض دریافتی از مردم است، تصریح کرد: با این وجود باید اوضاع زندگی مردم به خصوص در مناطق پایین شهر را نیز مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول