اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم:

ساختمان‌های شهرداری برای معلولان مناسب‌سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم گفت: طرح مناسب‌سازی ویژه معلولان در ساختمان‌های شهرداری تا پایان سال به اجرا درخواهد آمد.

ساختمان‌های شهرداری برای معلولان مناسب‌سازی می‌شوند
عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص مناسب‌سازی شهر برای حضور معلولین و جانبازان اظهار کرد: سامانه ویلچر گذر در تمام بوستان‌های شهر ظرف مدت سه ماه آینده نصب می‌شود تا معلولان بتوانند با ویلچر وارد بوستان شوند و از فضای تفریحی آنها بهره ببرند.
وی با بیان اینکه ساختمان‌های شهرداری در زمینه مناسب‌سازی مورد توجه هستند، عنوان کرد: در ساختمان‌هایی از شهرداری که امکان رمپ‌گذاری داشته باشند، رمپ نصب می‌شود و اگر این امکان وجود نداشته باشد از بالابر استفاده می‌شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم ادامه داد: ساختمان‌های شهرداری تا پایان سال مهلت دارند تا به اجرای طرح مناسب‌سازی ویژه معلولان بپردازند.
ذاکریان تصریح کرد: در بودجه سال 91 مصوب شده که هر کدام از مناطق شهرداری پیاده‌روهای خیابان‌های پرتردد را مناسب‌سازی کنند تا معلولان بتوانند به راحتی از پیاده‌رو حرکت کنند، چرا که با ورود آنها به داخل خیابان ممکن است خطرات زیادی اتفاق بیفتد.
وی به طرح نوسازی پیاده‌روها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نهضت پیاده‌روسازی مطرح شده است، مقرر شده تا در هنگام نوسازی بحث مناسب‌سازی برای معلولین و جانبازان هم مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم مناسب‌سازی مراکز تجاری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در جلساتی که برگزار شده موضوع مناسب‌سازی مراکز تجاری عمده در سطح شهر، بانک‌ها و ادارات مطرح شده و قرار است در این خصوص هم اقداماتی صورت گیرد.
ذاکریان به اهمیت مناسب‌سازی شهر برای معلولین و جانبازان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات بزرگ در قم ورود موتورسوران به پیاده‌رو است که سبب شده تا میله‌ای گذاشته شود تا موتورسواران به حریم پیاده‌رو وارد نشوند و در این صورت راه ویلچری‌ها به پیاده‌رو هم بسته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه معلولان هم حق حیات دارند، بیان کرد: باید سامانه ویلچر گذر در پیاده‌روها نصب شود ‌یا فرهنگ‌سازی برای موتورسواران صورت گیرد تا معلولانی که تعداد آنها قابل توجه است بتوانند از امکانات موجود بهره‌مند شوند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم به مشکلات افراد سالخورده نیز اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر معلولان بخش زیادی از شهر را افراد مسن تشکیل می‌دهند و مناسب‌سازی شامل آنها هم می‌شود که بتوانند با سهولت بیشتری در شهر تردد کنند.
ذاکریان با انتقاد از وضعیت پیاده‌روها تصریح کرد: باید وضعیت معابر به گونه‌ای باشد که معلولان و جانبازان با مشکل مواجه نشوند و اکنون پیاده‌روها برای نابینایان و ویلچری‌ها اصلا مناسب نیست و این گونه افراد را به دردسر می‌اندازد.
وی افزود: ساختمان‌های جدیدی که در حال پروانه گرفتن هستند، باید مسئله مناسب‌سازی را رعایت کنند و در این زمینه شهرداری به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و در پایان کار، بازرسی‌های لازم را به عمل خواهد آورد و در صورتی که توجهی به این مباحث نشده باشد، باید ساختمان تخریب شده و مجدد ساخته شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم به استاندارد رمپ‌ها اشاره کرد و گفت: تنها ساختن رمپ مهم نیست بلکه باید به استانداردسازی آن هم توجه شود و ایمن‌سازی لازم انجام گیرد.
وی ادامه داد: نباید رمپ‌ها مشکلاتی نظیر نداشتن نرده، عدم ایمنی، شیب زیاد و... را داشته باشند چون این امکانات در راستای مناسب‌سازی است و نباید مخاطره‌ساز باشد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول