اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان :

ساختمان‌سازی در دهه کنونی به سمت مهندسی شدن می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان گفت: ساختمان سازی در دهه کنونی به سمت مهندسی شدن حرکت کرده است.

ساختمان‌سازی در دهه کنونی به سمت مهندسی شدن می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، جلسه مجمع عمومی سالانه نظام مهندسی ساختمان با حضور اعضای نظام مهندسی استان اصفهان و هیئت مدیره این سازمان برگزار شد.
در ابتدای این نشست مصطفی بهبهانی رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه حضور در مجامع عمومی می‌تواند نقش و جایگاه سازمان نظام مهندسی را ارتقا دهد و این نقش را در جامعه بیش از آنچه در جامعه است، نشان دهد، بیان داشت: متأسفانه در مجامع عمومی اعضا کمتر حضور دارند و حضور بیشتر اعضا و ارتقای جایگاه مهندسی می‌تواند جایگاه صنفی این افراد را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: در صورتی که عملکرد سازمان را در این 10 سال ورق بزنیم و جایگاه ارتقای کیفیت ساخت و ساز و خود مهندسی ساختمان را با دو دهه گذشته مقایسه کنیم، شاهد یک حرکت شتابنده در این زمان هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان تاکید کرد: واقعیت این است که ساختمان سازی ما در این دهه به سمت مهندسی شدن پیش رفته است.
 وی با اشاره به اینکه امیدواریم این حرکت شتابنده ادامه داشته باشد، گفت: این موفقیت در ازای عملکرد خوب اعضا بوده است.
بهبهانی یادآور شد: البته حرکت برخی از افراد اثرات منفی داشته است و سبب موضع‌گیری‌هایی شده است که  در کل برای سازمان مطلوب نیست.
وی با اشاره به ماهیت نظام مهندسی آن را یک ماهیت محدودکننده دانست و افزود: نارضایتی‌ها به مرور زمان قابل توضیح است و مردم را می‌توان با فرهنگ‌سازی به این باور رساند که در حال حاضر هزینه‌هایی را بپردازند و در آینده نتایج آن را ببینند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با بیان اینکه در این مدت برخی از اعضا با گرفتن هزینه‌های زیاد نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده‌اند، تاکید کرد: برخی از این تخلف‌ها بخشی به ما و بخشی به نماینده‌ها و شوراها منعکس می‌شود که در نهایت به ضرر جامعه مهندسین است.
وی با بیان اینکه مراجعات زیادی در ارتباط با مباحث امتحان‌ها و ورودی اعضا داریم، گفت: یک واقعیت این است که سازمان نظام مهندسی به منظور کمک این اقدامات را انجام می‌دهد ولی متولی اصلی، سازمان مسکن و شهرسازی و وزارت راه و شهرسازی است.
بهبهانی تاکید کرد: این تصورات اشتباه سبب شده که برخی از اعضا انتظاراتی را داشته باشند که از عهده سازمان خارج است و دیگر اینکه برخی از اعضا تصور می‌‌کنند که این سازمان یک نظام صنفی است و انتظارات آنها در برخی از مواقع با قانون خود نظام مهندسی مغایرت دارد و این در حالی است که از عمده وظایف هیئت مدیره که در آیین نامه اجرایی آمده شاید دو تا سه مورد به مباحث صنفی مربوط می‌شود.
وی ارتقای جایگاه مهندسی، ارتقای کیفیت ساخت و ساز و آموزش را از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی عنوان کرد.
در ادامه نیز ربانی‌فرد گزارش عملکرد سال گذشته از تاریخ مهر 1389 تا شهریور 1390 سازمان نظام مهندسی اصفهان را بیان کرد.
در ادامه جلسه نیز زالکی‌زاده خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی استان اصفهان اشاره‌ای به میزان دارایی و بدهی‌های این سازمان در سال مالی کرد و همچنین به دیگر گردش‌های مالی، دارایی و بدهی‌های سازمان در یک سال گذشته اشاره کرد و اطلاعاتی را در اختیار حضار قرار داد.
همچنین نورالله صلواتی بازرس سازمان به ارائه گزارشاتی در راستای عملکرد بازرسان مربوطه پرداخت و افزود: سازمان نظام مهندسی درصدد ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به اعضای مربوطه است.
وی با اشاره به اینکه در دوره قبلی هشت مورد اشکال به مباحث مربوطه گرفته شد، تاکید کرد: شش مورد از این اشکالات رفع شده و دو مورد دیگر در دست بررسی است و در پاسخ به اظهارات وی مهندس بهبهانی رئیس سازمان نظام مهندسی به اظهارات مطرح شده بازرس پاسخ‌های مربوطه را ارائه داد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول