اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

چارچوب‌های دینی و ملی در ساختمان‌سازی رعایت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به رواج آپارتمان‌سازی در قم گفت: باید چارچوب‌های دینی و ملی در این ساختمان‌ها رعایت شده و اختلاط زن و مرد در آنها کمتر باشد.

چارچوب‌های دینی و ملی در ساختمان‌سازی رعایت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با اعضای سازمان بسیج مهندسین قم که پیش از ظهر امروز در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن یادآوری حوادث پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: از خودگذشتگی نیروهای بسیج در وقایعی چون کردستان و سایر اتفاقات آن دوره قابل تحسین است و این مسئله بار مسئولیت ما را بیشتر می‌‌کند.
وی افزود: وجود اعضای سازمان بسیج مهندسین به عنوان افرادی تحصیل‌کرده و متعهد یکی از الطاف الهی به این کشور است و مجموعه این نهاد انسان‌های وظیفه‌شناس و پرتلاش هستند که به ارزش‌های انقلاب توجه کافی دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به طرح صالحین گفت: این طرح در سطوح مختلف که در استان‌های دیگر اجرا شده برکات زیادی داشته است و شاهد این مسئله، خدمات بسیاری است که طلاب جوان در طرح صالحین ویژه دانش‌آموزان در استان خوزستان انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح، جمع قابل توجهی از دانش‌آموزان این استان در مساجد حضور یافته و با طلاب جوان حوزه علمیه وارد بحث‌های متنوعی می‌شدند و نکته قابل توجه این است که بسیاری از این افراد جذب حوزه‌های علمیه شده و جزء بهترین طلاب یا اینکه پس از ورود به دانشگاه به عنوان دانشجویان برتر شناخته شدند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طرح صالحین موجب رشد معنوی و افزایش مسئولیت‌پذیری افراد شده است، اظهار داشت: اکنون با اجرای این طرح در سطوح بالاتر و با توجه به پیش‌زمینه بالای تعهدی که در مهندسین وجود دارد این افراد احساس تکلیف زیادی در این زمینه می‌کنند.
وی اینگونه فعالیت‌ها را سبب شادی روح امام راحل دانست و تصریح کرد: مقتضیات زمان تاثیر بسزایی در نوع کارها دارد و باید در شرایط کنونی متناسب با وضعیت دوران گام‌های بلندی برداشته شود که یکی از این کارها، رویارویی با فتنه‌های زمان است.
امام جمعه قم افزود: در شرایط کنونی سخنانی از برخی افراد شنیده می‌شود که انتظار این مسئله از آنها نمی‌رود و یا با اتکا به شرایط و امکاناتی که در اختیار مجموعه محدودی از این افراد وجود دارد به جای حرکت‌های فرهنگی، چالش‌های فرهنگی ایجاد می‌شود.
وی خواستار زایش‌های فکری در استان قم توسط مهندسین بسیجی شد و افزود: اعضای این سازمان باید علاوه بر ابعاد تخصصی خود، به گسترش تعهد در مجموعه خود و جامعه بپردازند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی کارهای ناتمام در قم ابراز داشت: همت بلند مهندسین بسیجی موجب رسیدن شهر قم به مدینه فاضله شده و نام تک‌تک اعضای سازمان بسیج مهندسین در آینده این استان ثبت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ورود برخی از فناوری‌ها و ابزارآلاتی که ساخت کشورهای خارجی است موجب ورود فرهنگ‌های بیگانه نیز به کشور می‌شود که از جمله این موارد بحث فرهنگ غربی در ساخت و ساز خانه‌هاست.
امام جمعه قم تصریح کرد: در رابطه با ساخت بناهای مسکونی، کشور ما دارای معیارهای دینی و ملی خاصی است که در برخی شرایط به دلیل محدودیت فضا این موارد رعایت نشده است اما می‌توان با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه این مشکل را برطرف کرد.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص جمعیت کشور و لزوم کنترل آن بعد از رسیدن به 150 میلیون نفر گفت: چنانچه فرهنگ دینی ما در ساخت و ساز بناها رعایت نشود به تدریج موجب تاثیر بر شکل ساختمان‌ها و نفوذ فرهنگ بیگانه به فضای داخلی خانه‌ها می‌شود که نمونه آن آشپزخانه‌های باز است.
آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: در شرایط کنونی که به دلیل برخی محدودیت‌ها ساخت و ساز مسکن در ایران به سمت آپارتمان‌سازی پیش رفته است باید تلاش کنیم که چارچوب‌های دینی و ملی در این ساختمان‌ها به گونه‌ای باشد که اختلاط زن و مرد در آنها کمتر شده و حریم‌ها رعایت شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این نوع ساخت و ساز در آینده مشکلاتی را ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌ها و میراث دینی و ملی خود را پاس بداریم و از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم.
وی با اعلام آمادگی خود برای هرگونه کمک به سازمان بسیج مهندسین قم افزود: مهندسان قم با دیدگاه مذهبی و رویکرد معنوی تلاش زیادی برای بومی‌سازی ساخت مسکن می‌کنند و ما نیز تذکرات لازم را در این زمینه هرجا که نیاز باشد خواهیم داد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول